استاندار خوزستان خبر داد:

ساخت ۷۷۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی مسکن در خوزستان

استاندار خوزستان خبر داد: امسال در حوزه مسکن دو هدف اصلی را در استان خوزستان دنبال خواهیم کرد که یکی از این اهداف طرح اقدام ملی مسکن است که طی آن در فاز اول با ثبت‌نام از متقاضیان هفت هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی در ۲۰ شهر استان خوزستان ساخته می‌شود.

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز غلامرضا شریعتی در حاشیه برگزاری اولین نشست شورای مسکن استان در سال ۱۳۹۹ با اعلام این خبر توضیح داد: طرح ملی مسکن از جمله وعده‌های رئیس جمهور در دور دوم انتخابات است و تاکنون در این زمینه ۱۰۰ هکتار زمین از سوی دولت برای ساخت مسکن در خوزستان اختصاص داده شده است.

وی تصریح کرد: اجاره این زمینها ۹۹ ساله بوده و کار ساخت آنها نیز بر عهده بنیاد مسکن، ستاد اجرایی فرمان امام و سایر دستگاههای ذیربط است و هزینه‌های ساخت نیز به صورت اقساط پنج ساله و با سود کم دریافت می‌شود.

استاندار خوزستان افزود: البته این واحدها بیشتر به مسکن اولی‌ها و به افراد دارای ضوابط لازم اختصاص می‌یابد و در حال حاضر برای بعضی از این واحدها پیمانکار مشخص شده و برخی دیگر از آنها نیز در مرحله تعیین پیمانکار می‌باشند.

شریعتی در مورد آخرین وضعیت مسکن مهر خوزستان گفت: ما در استان تعداد زیادی مسکن مهر نیمه کاره داشتیم که در سال ۹۸ بیش از پنج هزار واحد آن به اتمام رسید و در اکثر آنها نیز مردم ساکن شدند؛ امسال هم برنامه داریم هفت هزار واحد مسکن مهر دیگر را تکمیل و به متقاضیان تحویل دهیم تا وضعیت مسکن مهر هر چه سریعتر در استان ساماندهی شود.

وی بیان کرد: در بحث بافت فرسوده و مناطق زلزله زده مسجدسلیمان نیز بر طبق مصوبه دولت قرار است که ظرف یک برنامه سه ساله یا چهار ساله در حدود ده هزار واحد بافت فرسود، ۱۵۰۰ واحد زلزله زده به همراه ۵۰۰ واحد دیگر از طریق اعتبارات نفت مورد بازسازی و نوسازی قرار بگیرند تا مشکلات و خطراتی که در این زمینه‌ها برای شهر مسجدسلیمان وجود دارد اصلاح شوند.