ثبت‌نام اینترنتی تسهیلات خوداشتغالی، از امروز

خورنا: معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: میزان منابع طرح‌های خوداشتغالی و مشاغل خانگی در سال ۹۱ ، ۱۰۰ میلیارد تومان است که با این میزان، تسهیلات برای ۲۰۰ هزار فرصت شغلی تامین شده است.

محمد امید امروز (یکشنبه) در نشستی خبری در اهواز اظهار کرد: سقف این تسهیلات برای هر فرصت شغلی، برای طرح‌های مشاغل خانگی ۱۵ میلیون تومان و برای طرح‌های خوداشتغالی پنج میلیون تومان است.

وی با بیان این‌که شورای عالی اشتغال در مصوبه‌ای اشتغال افراد در روستاها و شهرهای با جمعیت زیر ۲۰ هزار نفر را به کمیته امداد محول کرده است، افزود: با تخصیص منابع این طرح در یک ماه گذشته، ثبت‌نام از افراد آغاز شده است.

امید با بیان این‌که ثبت‌نام افراد مایل به استفاده از این تسهیلات از پنجم دی ماه با مراجعه به کمیته امداد محل اقامت انجام می‌شود، گفت: با ایجاد امکان ثبت‌نام اینترنتی از امروز، افراد می‌توانند بدون نیاز به مراجعه به ادارات کمیته امداد، اقدام به ثبت‌نام کنند. مهلت ثبت‌نام تا ۳۰ دی ماه است و پس از آن سایت ثبت‌نام بسته خواهد شد.

معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره) تاکید کرد: ثبت‌نام در این سایت برای همه افراد نیازمند به این تسهیلات امکان‌پذیر است و الزامی برای تحت پوشش کمیته امداد بودن برای ثبت‌نام در سایت نیست. در صورتی که ثبت‌نام کنندگان بیش از ظرفیت لازم باشند، اولویت تسهیلات برای افرادی است که آموزش‌های بیشتری دیده باشند،‌ متاهل و فاقد شغل باشند.

امید گفت: با اجرای طرح‌های خوداشتغالی و مشاغل خانگی، هر ساله تعدادی از افراد تحت حمایت کمیته امداد از حمایت خارج می‌شوند که در سال گذشته ۱۰۰ هزار خانوار در کشور خودکفا و از حمایت کمیته امداد خارج شدند.

وی ادامه داد: بانک ملت، ملی، صادرات، تجارت، سپه، کشاورزی، رفاه و مسکن بانک‌های طرف قرارداد این طرح‌ها هستند.

معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره) عنوان کرد: این تسهیلات با سود چهار درصد و بازپرداخت پنج ساله ارایه می‌شوند. یک هزار و ۵۰  ناظر نیز بر اجرای طرح‌هایی که از این تسهیلات استفاده کرده‌اند، نظارت می‌کنند تا طرح‌ها انحراف پیدا نکنند.

وی با بیان این که سال گذشته ۶ هزار و ۵۰۰ نفر در خوزستان با استفاده از طرح‌های خوداشتغالی و مشاغل خانگی خودکفا و از حمایت کمیته امداد خارج شدند، گفت: میزان تسهیلات در نظر گرفته شده برای استان خوزستان در سال جاری ۷۰ میلیارد تومان است که ۵۰ درصد آن به طرح‌های خوداشتغالی و ۵۰ درصد نیز به مشاغل خانگی اختصاص می‌یابد.