رونق کشاورزی زمینه‌ساز حذف بیکاری در آبادان

خورنا : بهرام ایلخاص‌زاده اظهار داشت: آبادان با وجود اراضی و زمین‌های مستعد کشاورزی همچنان در امر اشتغال نیازمند حرکت‌های جدی است.
به گزارش خورنا و به نقل از فارس، وی افزود: وجود منطقه آزاد اروند، پالایشگاه و پتروشیمی و همچنین برخورداری از آب‌های آزاد می‌توان زمینه و بسترساز فرصت‌های شغلی جدیدی در شهر باشد.
فرماندار ویژه آبادان تصریح کرد: ترغیب جوانان به کار مولد در بخش صنایع و کشاورزی از جمله مؤلفه‌های فرهنگ‌سازی برای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال در منطقه است.
وی اضافه کرد: آبادان با وجود بهره‌مندی از اراضی مستعد کشاورزی می‌تواند در امر اشتغال بسیار مناسب و در خور توجه‌تر از دیگر مناطق عمل کند.
ایلخاص‌زاده با اشاره به اینکه با وجود بیش از چهار میلیون اصله نخل و زمین‌های متعدد کشاورزی در آبادان متاسفانه کشاورزی در مناطق از رونق چندانی برخوردار نیست گفت: پیش از آغاز جنگ تحمیلی، آبادان با داشتن پنج و نیم میلیون اصله نخل خرما و کشت میانکاری و مرکبات، بخشی از محصولات مورد نیاز منطقه را تأمین می‌کرد.
وی با بیان اینکه رفع بیکاری در آبادان نیازمند فرهنگ‌سازی است تصریح کرد: امروز بعد از گذشت این همه سال از پایان جنگ تحمیلی اما همچنان منطقه از ضعف رونق کشاورزی رنج می‌برد.
فرماندار ویژه آبادان ادامه داد: با وجود همه امکانات و استعدادهای بالقوه کشاورزی در منطقه، بیکاری باید از این شهر حذف شود و تحقق این امر تنها نیازمند تعامل و همکاری مسئولان همه دستگاه‌های اجرایی با یکدیگر است.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای توسعه کشاورزی منطقه خاطرنشان کرد: هم‌اینک به منظور تأمین آب کشاورزی و فراهم آوردن رفاه حال کشاورزان این منطقه در ۸۰ درصد اراضی کشاورزی آبیاری زهکشی انجام شده است.
ایلخاص‌زاده یادآور شد: مردم آبادان در طول هشت سال جنگ تحمیلی مشقت و سختی‌های زیادی را متحمل شده و باید امروز به آنها توجه شود.
وی تصریح کرد: آبادان امروز بیش از پیش نیازمند تعامل و هماهنگی دستگاه‌های منطقه با یکدیگر است.
فرماندار ویژه آبادان در پایان اظهار داشت: امیدواریم با تلاش هر چه بیشتر مسئولان شهری و استانی در آینده‌ای نزدیک شاهد رفع معضل بیکاری در این شهر باشیم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *