لعنت بر خنده های شیطانیت/ یادداشتی در نقد رفتار سخیف و زننده سلبریتی بی درد در اهانت به پاکبان شریف

حسن نسیمی/ روزنامه نگار

خورنا – طی یکی دو روز اخیر کلیپ کوتاهی از شبه هنرمند فیکی که عنوان سلبریتی را به دوش می کشند در فضای مجازی در حال بازنشر است.

پارک گردی سحر قریشی به همراه دوستانش که در حال فیلم‌گرفتن از خود توهینی آشکار می کند به یکی از عزیزان پاکبان.

این که در شرایط کنونی سلبریتی های بی درد ایران چه نقشی در مسئولیت های اجتماعی داشتند مد نظر این بحث نیست. اما رفتار شنیع و سخیف اخیر این هنرپیشه سینما در اهانت به پاکبان شریف، چنان روح مردم را آزرد که باعث واکنش های منفی توسط مخاطبان قرار گرفت.

سلبریتی یک پدیده انسانی نو ظهور ، نفرت انگیز و بسی ترحم بر انگیز است و متاسفانه این عرصه به حدی بی در و پیکر گشته که هر کس با هر سطح اجتماعی و اخلاقی، بدون هیچ فیلتر و مدیریتی و فقط با هزینه کردن مقداری پول یا هزینه های دیگر!!! وارد آن می شود.

سلبریتی ها عمدتا مجموعه ای از افراد سطح پایین جامعه هستند که یک شبه از قعر چاه فقر به ثروتی باد آورده که از هر راه غیر اخلاقی ممکن است بدست آورده باشند،رسیده اند.

این افراد تازه به دوران رسیده، دارای ریشه‌های فرهنگی، تربیتی، خانوادگی و مذهبی چندان محکم و قوی نیستند و چنان بنده زرخرید ثروت اندوزی هستند که برای کاسبی نامشروع خود یا کسب شهرت حتی به بهای بدنامی دست به هر کاری می زنند.

خواه این کار برعلیه دین و اعتقاد یک ملت باشد خواه بر علیه نظام ، حکومت، استقلال و آزادی ، خواه بر علیه سلامتی و  بهداشت و روان مردم و خواه در توهین به یک شهروند محترم، عزیز و محبوب چون یک پاکبان شریف.

یک سلبریتی به تنها چیزی که می اندیشد فقط ثروت ، موقعیت و شهرت کثیف و منفور است و به همین دلیل است که هر روز شاهد بی شرمی دیگری از این جماعت هستیم که روح و روان مردم را با هتاکی جدیدی به درد می آورند.