حفظ توان تجهیزات استراتژیک تخلیه و بارگیری بندر امام خمینی(ره) در جریان افزایش واردات کالا

آماده به‌کاری تجهیزات استراتژیک تخلیه و بارگیری کالا در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) علیرغم رشد حجم محمولات ورودی به 85 درصد ارتقا یافت.

خورنا| هدایت اله ترحم: به گزارش خورنا به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره)، سی‌ویکم فروردین ماه ضمن اعلام این خبر بیان داشت: بندرامام خمینی(ره) به عنوان یکی از مهمترین بنادر کشور در زنجیره تامین کالا و یکی از بنادر کانونی برای کالاهای اساسی به ویژه غلات با اتکا بر دانش فنی بومی و توان داخلی در تعمیر و نگهداری تجهیزات تخلیه و بارگیری کالا موفق شده است نقش کلیدی خود را در تامین کالاهای اساسی کشور ایفا کند.

عادل دریس با اشاره به افزایش ۴۰ درصدی حجم تخلیه و بارگیری کالا نسبت به سال گذشته خاطرنشان کرد: در پی این افزایش، با تشکیل کارگروه‌های تخصصی، بهره‌گیری از بالاترین روش‌های نگهداشت در تجهیزات، اتکا به توان تخصصی داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان توانستیم گلوگاه‌ها و مشکلات فراروی فرآیند تعمیر و نگهداشت تجهیزات تخلیه و بارگیری رفع کرده و آماده به‌کاری مجموعه تجهیزات این مجتمع بزرگ بندری را ۸۵ درصد ارتقا دهیم.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) اتخاذ روش‌های نوین و علمی مطابق با آخرین استانداردهای جهانی در تعمیر و نگهداری ادواری و لحظه‌ای تجهیزات استراتژیک را علیرغم افزایش ساعات عملیاتی تجهیزات در طول شبانه روز را از عوامل ارتقای آماده به کاری تجهیزات مذکور عنوان کرد.

یادآور می شود تا نیمه نخست فروردین ماه سال جاری بالغ بر ۱۶۰ هزار تن کالای اساسی با بهره گیری از توان عملیاتی و آماده به کاری تجهیزات استراتژیک در مجتمع بندری امام خمینی(ره) تخلیه و به اقصی نقاط کشور ارسال شده است.