استاندار خوزستان: پایداری و کیفیت آب اهواز با اتمام خط بای‌پس غدیر افزایش می‌یابد

استاندار خوزستان خبر داد: با احداث خط بای‌پس غدیر شرایط آبرسانی در اهواز نه تنها پایدار تر می‌شود بلکه کیفیت آب نیز بیشتر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز غلامرضا شریعتی عصر امروز جمعه ۲۹ فروردین در حاشیه بازدید از عملیات احداث “خط بای‌پس غدیر” از منبع ورودی بر روی فیلتر های قبلی در تصفیه خانه آب شماره دو اهواز گفت: به منظور ارتقاء سطح کمی و کیفی آب اهواز چندی پیش دو‌ جلسه در استانداری خوزستان برگزار شد و در این جلسات یکسری تصمیماتی اتخاذ گردید که بنا شد این تصمیمات در مدت کوتاهی که تا تابستان وجود دارد عملی شوند.

وی تصریح کرد: انتقال آب از کانال چمران به اهواز، وارد مدار کردن مخزن شماره دو آبفای اهواز، تعمیر و بازسازی فیلترهای از کار افتاده و نیز برخی اصلاحات در تصفیه خانه شماره دو اهواز از جمله تصمیماتی بود که در این جلسات گرفته شد.

استاندار خوزستان افزود: البته قسمتی از این کار قبلا به شرکت آب جنوب شرق داده شده بود و‌الان نیز با تقسیم کاری که صورت گرفت بخش عمده‌ای از کار برعهده سازمان آب و برق خوزستان گذاشته شد که این سازمان نیز از طریق شرکتهای تابعه مثل آب جنوب شرق و پیمانکارش که قرارگاه خاتم است بنا شد ظرف مدت معینی این کار را انجام دهد.

شریعتی بیان کرد: کار احداث خط بای‌پس غدیر در حال حاضر شروع شده و با جدیت ادامه نیز پیدا می‌کند و‌ با اتمام آن در وقت مقرر بیشک شرایط آبرسانی در اهواز نه تنها پایدار تر می‌شود بلکه کیفیت آب نیز بیشتر خواهد شد.

وی بیان کرد: بنا شد از فردا شرکت آب جنوب شرق در بحث به مدار آوردن فیلترهای جدید اقدام بکند و ظرف یک ماه آینده حداقل چهار فیلتر از شش فیلتر خارج شده از مدار را مجددا به مدار باز گرداند و البته امیدواریم که تا اوایل تیرماه نیز بتوانیم مابقی فیلترها را هم به مدار بازگردانیم تا آب اهواز به صورت مناسب و پایدارتری در اختیار مردم قرار دهیم.

استاندار خوزستان یادآور شد: در حال حاضر با طراحی‌های خیلی خوبی که در معاونت آب سازمان آب و برق خوزستان و آبفای اهواز انجام شده و الان نیز در حال پیاده شدن است امیدواریم که با کمک نفت، ملی حفاری بتوانیم این طراحی ها را به سرانجام برسانیم تا در تابستان امسال آب اهواز سالم تر و پایدارتر از گذشته شود.

شریعتی در پایان با بیان اینکه آینده خوب و روشنی را برای اصلاح آب و فاضلاب اهواز پیش بینی می‌کنم اظهار کرد: امید داریم با این تمهیدات و برنامه‌هایی که در دستورکار سازمان آب و برق خوزستان و آبفای اهواز است و نیز تصمیماتی که مقامات عالی نظام برای اصلاح آب و فاضلاب اهواز گرفته‌اند ما بتوانیم ظرف چند سال آینده شاهد حل مشکلات آب و فاضلاب اهواز تا ۸۰ درصد باشیم.