ثبت ۲۵ تعاونی تولید در خرمشهر

خورنا : سعید حمید اظهار داشت: در حال حاضر ۷۰۰ تعاونی در خرمشهر به ثبت رسیده که از این تعداد ۱۲۰ الی ۱۵۰ تعاونی به صورت فعال به فعالیت می‌پردازند.
به گزارش خورنا و به نقل از فارس، وی افزود: باقی‌مانده تعاونی‌ها در دست اجرا بوده یا به‌دلایل مختلف به صورت غیر فعال درآمده‌اند.
رئیس اداره تعاون خرمشهر با اشاره اقتصاد تعاونی می‌تواند پویا و سودآور باشد و در همین راستا رشد استعدادهای عظیم جامعه یکی از اولویت‌ها و آرمان‌های اداره تعاون است تصریح کرد: در شرایطی که معیشت مردم از اساسی‌ترین برنامه‌های بخش اجرایی کشور است و تلاش شده در برنامه توسعه و سند چشم‌انداز فرصت‌های برابر در اختیار مردم قرار گیرد، بخش تعاونی بیشتر از گذشته ارتقا یافته است.
وی با بیان اینکه از مجموع تعاونی‌های موجود ۲۵۰ تعاونی غیرفعال هستند گفت: امیدواریم در آینده‌ای نزدیک با فراهم کردن زیرساخت‌‌های موردنظر شاهد احیای مجدد این تعاونی‌ها باشیم.
حمید با اشاره به تعهد اداره تعاون در راستای تحقق ۶۲۲ فرصت شغلی در خرمشهر، اظهار داشت: با همکاری تعاونی‌ها در حال حاضر ۵۸۸ فرصت شغلی ایجاد و در سامانه نیز به ثبت رسیده است.
به گفته وی از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۵ تعاونی در بخش‌های مختلف خدماتی، صنعتی در این شهرستان به ثبت رسیده است.
رئیس اداره تعاون خرمشهر بیان کرد: اداره تعاون در کنار حمایت از تعاونی‌ها برعملکرد آنها نیز نظارت می‌کند.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت مسکن مهر به عنوان سیاست راهبردی دولت افزود: پروژه مسکن مهر یک پروژه بزرگ و با اهمیت است و براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده باید در اسرع وقت به متقاضیان و مردم تحویل داده شود.
حمید با بیان اینکه طرح مسکن مهر در حال حاضر به یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های در حال اجرا در کشور تبدیل و در همه شهرها شاهد اجرای این پروژه هستیم گفت: در حال حاضر یک هزار و ۲۰۰ واحد ظرفیت خالی در خرمشهر وجود دارد و متقاضیان واجدالشرایط می‌توانند به تعاونی‌ها برای ثبت‌نام مراجعه کنند.
وی در پایان اظهار داشت: مسکن مهر خرمشهر در دو فاز ادارات و آزاد با پیشرفت مطلوبی در حال انجام است که امیدواریم تا پایان سال شاهد بهره‌برداری از تعداد زیادی از این واحدها باشیم.