کرونا تعارف ندارد، لطفا تعارف را کنار بگذارید!!!

رحیم هزاریان کارشناس ارشد مدیریت رسانه

خورنا – ۵۸ روز از ورود ویروس کرونا به خوزستان میگذرد، مهمان ناخوانده ای که نشان داده با کسی تعارف ندارد و از هر فرصتی برای ابتلای قربانیان خود استفاده میکند.

خوزستانی های مهمان نواز نیز بدون توجه به عواقب حضور این ویروس ویرانگر، همچنان رعایت حال مهمان میکنند، حتی به قیمت جانشان!!!

اتفاقات رخ داده در رامشیر، هفتکل، ایذه، باوی و چند شهر دیگر استان نشان میدهد که مردم هنوز باور نکرده اند که هر شخصی ممکن است بدون داشتن هیچ علائمی، ناقل این ویروس باشد و بدون توجه به توصیه های بهداشتی و هشدارهای مسئولین، با تمام توان در تجمعاتی مانند مراسم ترحیم، جشن عروسی، مراکز خرید و…. حضور پیدا میکنند.

امروزه با توجه به تنوع رسانه ها و گستردگی شبکه های اجتماعی در فضای مجازی، هیچکس نمیتواند ادعا کند که در خصوص کرونا اطلاعات لازم را در اختیار ندارد و آگاهی لازم در خصوص راه های پیشگیری از این بیماری را فرا نگرفته است.

بنظر میرسد در این شرایط، مردم در قوانین خودساخته ای گرفتار شده اند که با زبان ساده این قوانین تعارف نام دارد و به لحاظ ارتباطات اجتماعی و فرهنگی قادر به زیر پا گذاشتن این قوانین نانوشته نیستند.

جان کلام اینکه، در شرایط امروز که بیشتر قوانین رسمی کشورها و دولت ها بخاطر مبارزه با این ویروس ویرانگر دچار تغییر شده، مردم نیز باید تغییری اساسی در روابط اجتماعی خود ایجاد کنند و تعارفات روزمره مانند دست دادن، روبوسی کردن، در آغوش گرفتن و عدم رعایت فاصله حداقل ۲ متر را در دید و بازدیدها را کنار بگذارند و این نکته را مدنظر قرار دهند که حتی نزدیکترین افراد آنها نیز ممکن است مبتلا به کرونا باشد مگر اینکه خلاف این موضوع ثابت شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *