کرونا همچنان می تازد/ بی‌تدبیری مسئولان و بی‌مسئولیتی مردم مهم‌ترین عامل گسترش کرونا

از روز ۲۵ فروردین، کنترل ورودی و خروجی شهرستان بندرماهشهر پایان پذیرفت و خیابان های منتهی به بازار که تا پیش از این مسدود شده بود، بازگشایی شدند.

این بازگشایی پس از تصمیم عجیب دولت اتفاق افتاد و بلافاصله مسئولان شهرستان نیز از آن پیروی کردند که منجر به آغاز به کار صنوف مختلف در بازار بندرماهشهر شد.

در پی آن، تردد در سطح شهرستان افزایش یافت و شهروندان بدون در نظر گرفتن فاصله گذاری اجتماعی در مراکز خرید ایجاد ازدحام کردند و بازار بندرماهشهر به سان روزهای قبل از شیوع کرونا، شلوغ شد.

بنابراین با تصمیم ستاد مبارزه با کرونا بندرماهشهر و به منظور جلوگیری از ازدحام جمعیت در مرکز شهر، از بامداد ۲۷ فروردین مجددا مسیر های منتهی به بازار مرکزی بندرماهشهر مسدود شد.

این در حالیست طی روز‌های گذشته موج جدید این ویروس در استان خوزستان شروع شده است اما با این وجود بسیاری از شهروندان بدون استفاده از ماسک و دستکش در حال تردد‌های غیرضروری در شهر هستند.

نکته‌ی قابل ذکر دیگر شرایط بحرانی شهرستان همسایه یعنی رامشیر است که با افزایش چشمگیر تعداد مبتلایان، زنگ خطر را برای شهرستان بندرماهشهر نیز به صدا در آورده است.

به نظر می رسد با بازگشایی بازارها و راه ها، این تفکر در مردم به وجود آمد که کرونا ضعیف شده یا به کل از بین رفته و دیگر کسی به این بیماری مبتلا نمی شود که باید یادآور شد این تفکر، تفکری بسیار خطرناک است.

واقعیت این است که کرونا همچنان می تازد و قربانی می گیرد. بسیاری از پرستاران و پزشکان بیش از دو ماه است که خانواده ی خود را ندیده اند. بسیاری از هموطنان در غم از دست دادن عزیزانشان هنوز عزادارند. دستکم گرفتن کرونا یک نوع بی مسئولیتی آشکار است در آینده نتایج بسیار خطرناکی به جای خواهد گذاشت.

لازم به ذکر است بهترین روش مقابله با کرونا، پیشگیری از آن است. پس توصیه می شود تا حد امکان از تردد غیر ضرور در سطح شهر پرهیز کنید و با استفاده از لوازم ایمنی نظیر ماسک و دستکش و با رعایت فاصله اجتماعی، از خود و خانواده ی خود در برابر این ویروس موذی محافظت کنید.