سهل انگاری مردم و پیش بینی افزایش آمار بیماران کرونایی امیدیه در روزهای آینده/‌از سفر به رامشیر و ماهشهر خودداری کنید

اسداله ترحم/ ‌خورنا – از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ١۶ بیمار کرونایی در شهرستان امیدیه به ثبت رسیده است که به نسبت آلودگی شهرهای اطراف (‌رامشیر، ‌ماهشهر) ‌آمار بدی به نظر نمی رسد.
اما از چند روز گذشته و با بازگشایی بازار و افزایش مراسمات عروسی و ترحیم با حداکثر تجمع، ‌دوباره نگرانی هایی از بابت افزایش بیماران کرونایی در شهرستان بوجود آمده است.
گزارشات بهداشت و درمان امیدیه نیز حکایت از افزایش مراجعین با علائم کرونا به بیمارستانهای شهرستان دارد که نتایج آن در روزهای آینده پاسخی به ساده انگاری دوباره مردم در پیشگیری در مقابل ویروس کرونا می باشد.
مردم امیدیه باید بدانند، کرونا به هیج وجه پایان نیافته و افزایش حضور مردم در بازار و مراسمات بدون تردید نتایج تلخی را در روزهای آینده رقم خواهد زد.
سئوالی که اینجا مطرح است و باید به آن پاسخی داده شود، اینست که چرا اجازه برگزاری مراسمات عروسی و تشییع با جمعیت زیاد داده و چرا هیچ برخورد جدی با متخلفین انجام نمی شود!!
‌بر طبق گزارش دادستان امیدیه، تاکنون هیچ پرونده ای در مورد برگزاری مراسمات شهرستان ‌در ایام کرونایی، برای ایشان ارسال نشده است.
این در حالی هست که روز گذشته گزارشات مردمی، حکایت از برگزاری جشن عروسی با شرکت ‌تعداد زیادی از مردم در یکی از روستاهای اطراف امیدیه داشت!!!
امروز استاندار خوزستان برگزاری مراسمات، با بیشتر از ١٠ نفر را ‌ممنوع و مجریان مراسم را مجرم خواند و خواهان برخورد فرماندار، ‌بخشدار و نیروی انتظامی با مجرمین و معرفی آنها به قوه قضاییه شدند که باید دید آیا در روزهای آینده با برگزار کنندگان تجمعات در سطح شهرستان برخورد خواهد شد یا خیر.
در پایان بار دیگر به مردم با فرهنگ شهرستان امیدیه یاداور می شویم که کرونا همچنان در کمین ماست و هر گونه بی مبالاتی، آنها ‌را در ردیف بیماران بعدی کرونا قرار خواهد داد و از آنها تقاضا داریم که خودقرنطینگی را همچنان در دستور کار خود قرار داده و از حضور در شهرهای همجوار مانند ماهشهر و رامشیر که آمار کرونا در آن بالا گزارش شده، ‌جدا خودداری کنند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *