ورودی ایذه و دهدز باید دوباره بسته می‌شوند/نقاهتگاه بیماران کرونایی هفته آینده در ایذه افتتاح می‌شود

خورنا_ حسین لامی‌زاده فرماندار ایذه امروز دوشنبه در جلسه شورای سلامت شهرستان گفت: کسبه‌ای که تا زمانی که سلامتشان تایید نشده است حق فعالیت ندارند و این طرح شامل همه کسبه می‌شود و باید کارت سلامت بگیرند.

وی افزود: یکی از دغدغه‌های ما زباله‌های بیمارستانی بود، با پیگیری‌هایی که انجام دادیم کوره زباله‌سوز بیمارستان تحویل داده شد.

فرماندار ایذه ادامه داد: نگران بالا رفتن شمارش مبتلایان نباشید. هدف ما شناسایی مبتلایان و قطع کردن زنجیره انتشار است.

وی با بیان این که دستگا‌ه‌ها آماده باشند که برای ورودی‌های شهر پای کار بیایند، افزود: با وجود تمام تلاش‌ها و شعارها برای در خانه ماندن، عدم مسافرت و ارتباط، همچنان شاهد این مساله هستیم.

لامی زاده خاطر نشان کرد: هنوز بیماری کرونا را باور نکرده‌ایم و شاهد مراسمات جشن و عروسی هستیم و شهروندان را برای ناهار و شام دعوت می‌کنند. برخی از مردم اصلا به بحران موجود توجه ندارند.

وی با اشاره به این که آمار مرگ و میر و جشن‌ها باید در دست بخشداران باشد، عنوان کرد: ما برای کنترل اوضاع حتی آگهی‌های ترحیم سطح شهر را رصد می‌کنیم.

فرماندار ایذه با بیان این که مسئولان از طریق فضای مجازی پاسخگوی دغدغه مردم باشند، گفت: برخی از مردم هنوز درد و خطر کرونا را جدی نگرفته‌اند.

وی ادامه داد: کسانی که کرونای مثبت دارند در نقاهتگاه پیش‌بینی شده بستری می‌شوند و بیماران در آن محل بستری می‌شوند.

لامی زاده با اشاره به این که نقاهتگاه بیماران کرونایی شهرستان به‌زودی افتتاح می‌شود، افزود: هر مسئول یک سفیر سلامت برای شهروندان باشند. مسئولان در فضای مجازی نیز برای سلامت شهروندان تلاش کنند.

وی با بیان این که برای سلامت مردم ۲۶۰ مغازه در ایذه پلمپ شد. وظیفه داریم وضعیت روانی مردم را در حالت عادی قرار دهیم، گفت: همه داشته‌های خود را برای مقابله با این بیماری پای کار آورده‌ایم. شاید اشتباهی در پی عدم تفاهم کاری وجود داشته باشد. باید از آن درس بگیریم و برای بهبود وضعیت شهرستان تلاش کنیم.

فرماندار ایذه به اشاره به تین که منتظر تقدیر و تشکر از کسی نباشیم، این کار آفت راه است. دلواپس حواشی نباشیم، بیان کرد: اصفهان هنوز به حالت عادی برنگشته است و باید ورودی اصفهان در دهدز با جدیت بیشتری کنترل شود.

وی با تاکید بر این که باید با کسبه طوری برخورد شود که معیشت آنها به خطر نیفتد، افزود: با توجه به گلایه برخی از بیماران کرونایی، هزینه دریافتی از بیماران از خوابیدن در هتل‌های معروف پایتخت گرانتر است!

لامی زاده با بیان این که بیمارستان در دریافت هزینه از بیماران کرونایی مراعات کند. بیماران و خانواده‌های آنها نباید تحت فشار باشند، افزود: کار مبارزه با کرونا الان شروع شده است و هنوز در پایان نیست.

فرماندار ایذه ادامه داد: باید ما مسئولین آستانه تحمل خود را بالا ببریم. هر مساله‌ای نباید به فضای مجازی ورسانه برده شود که جو روانی جامعه برهم بریزد.

دکتر حسین شهولی مدیر شبکه بهداشت و درمان ایذه در جلسه شورای سلامت شهرستان ایذه نیز در این جلسه، عنوان کرد: با مثبت شدن نتیجه آزمایش ۶ نفر، شمار مبتلایان کرونا در شهرستان ایذه به ۲۷ نفر رسید.

وی با بیان این که تاکنون از این ۲۷ نفر ۱۲ نفر بهبود یافته است، خاطر نشان کرد: ۶ نفر جان خود را از دست دادند و ۹ نفر آنها بستری هستند.

انتهای پیام/

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *