اتصال جوی‌های سطحی به شبکه فاضلاب دلیل آبگرفتگی در شادگان

خورنا: رئیس آبفای شادگان گفت: اتصال جوی‌های سطحی به شبکه فاضلاب در هنگام بارندگی دلیل اصلی آبگرفتگی در این شهرستان است.

غلامحسین نشاطی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شادگان اظهار داشت: اداره آب و فاضلاب شهرستان در راستای دفع فاضلاب شهری خدمات مطلوبی را در دستور کار قرار داده و اجرایی می‌کند.

وی افزود: برخی از مناطق شهری است که در هنگام بارندگی دچار آبگرفتگی شده و مشکلاتی را در تردد شهروندان و عابران و رهگذران از این مسیرها ایجاد می‌کند.

رئیس اداره آب و فاضلاب شادگان عنوان کرد: خیابان‌هایی چون مولوی، ولیعصر و شهید صدر از جمله این مناطق بوده که با مشکلاتی در تجمع آب‌های سطحی البته در هنگام بارندگی مواجه هستند.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون ۱۴ ایستگاه پمپاژ فعال در شهرستان شادگان آب‌های سطحی و فاضلاب‌های معابر و شهری شادگان را دفع و جمع‌آوری می‌کند.

این مسئول شادگانی همچنین عنوان کرد: اما زمانی که بارندگی صورت می‌گیرد پمپ‌ها دچار شک شده و تا جمع‌آوری همه آب‌های سطحی کمی تأخیر و گذشت زمان صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به این‌که پمپ‌های دفع فاضلاب شهری شادگان در شبانه‌روز ظرفیت ذخیره و جمع‌آوری ۲۸ هزار متر مکعب را دارا هستند، گفت: بزرگ‌ترین مشکل در خصوص معضل پیش آمده برای شهروندان وصل بودن جوی‌های سطحی به شبکه فاضلاب شهری است.

نشاطی در پایان افزود: در صورتی که جوی‌های سطح شهر باید آب‌های سطح را به سوی رودخانه هدایت کرده و از این طریق به دفع آن‌ها کمک و از تجمع این آب‌های جلوگیری کند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *