فرماندارویژه خرمشهر در گفتگوباصداوسیمای مرکز آبادان مطرح کرد

در صورت عدم رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی، فاز چهارم قرنطینه و محدودیت های سختگیرانه درخرمشهر آغاز خواهد شد

خورنا به نقل ازروابط عمومی فرمانداری خرمشهر_محمد حیدری در گفت‌وگو با برنامه بازتاب صدا و سیمای مرکز آبادان بر فاصله گذاری اجتماعی تاکید کرد و گفت: در صورتی که مردم به این طرح بی توجهی کنند و همچنان آمار مبتلایان به ویروس کرونا در این شهر افزایش یابد، مرحله چهارم قرنطینه کردن شهرستان را اجرا می کنیم بنا بر این شرایط سختگیرانه ادامه خواهد داشت.
وی افزود:بخشی از فاصله گذاری اجتماعی شامل بستن مبادی ورودی و خروجی شهر، تعطیلی بازارها، فرودگاه، کسب و کارهای پرخطر که امکان ابتلای مردم به ویروس کرونا را تشدید می‌کند انجام شده است.
معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر تصریح کرد: ابعاد دیگر طرحهای مهم وزارت کشور در خصوص راه اندازی مراکز مراقبتی یا طرح ساماندهی مشارکت اجتماعی در مقابله با ویروس کرونا که توسط وزیر محترم کشور ابلاغ شده از موارد بسیار مهم است که میتواند در مقام اجرا فاصله گذاری اجتماعی را به صورت هوشمند تکمیل کند.
حیدری گفت: حضور مردم در اماکن عمومی و در مسیر تردد داخل شهری و برون شهری به طور طبیعی باعث می شود زنجیره انتقال قطع نشود و اقدامات و زحمات همکاران ما در طول این ۴۰ روز گذشته چه در بخش نیروی انتظامی، نیروهای درمانی و پزشکی، بسیج و سایر دستگاهها و حتی اصناف و کسبه که تحمل کردند و بردباری به خرج دادند و با ما همکاری کردند زحمات آنها تحت تاثیر تردد های غیرضرور قرار گیرد.
وی با اشاره به بخشنامه استاندار گفت: با توجه به شرایطی که در خرمشهر داریم تمامی ممنوعیت های تردد ، ماموریت ها و فعالیت اصناف به قوه خود باقی است.
نماینده عالی دولت در ادامه گفت: برخی از فعالیت تولیدی که در تولید ملی موثر هستند، نظیر شرکت فولاد کاوه که در گذشته تعطیل شده بودند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.
حیدری افزود: ساختار سیاسی، اداری و اجتماعی کشور یک ساختار بسیط ، انعطاف پذیر و مردم محور است ، مردم سالاری در نظام جمهوری اسلامی فقط در بحث توسعه سیاسی و انتخابات نیست بلکه در همه امور عینیت پیدا کرده و دولت بسترهای مشارکت مردم را فراهم می‌کند