مدیر عامل آبفای اهواز:

طرح توسعه تصفیه خانه فاضلاب غرب اهواز به زودی اجرایی می‌شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز از آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه تصفیه خانه فاضلاب غرب اهواز پس از تاییدیه کشور فاینانسور خبر داد.

به گزارش خورنا بهنام مریدی ضمن اعلام این خبر توضیح داد: تصفیه خانه فاضلاب غرب اهواز از محل فاینانس خارجی با شرکت بی سی ای جی چین و  در بخش دیگر آن مشارکت چند شرکت داخلی است که حدود ۱۰ سال تلاش در راستای باز شدن منبع مالی ال سی انجام شده بود و خوشبختانه با پیگیری های به عمل آمده توسط مجموعه استانی ، استاندار خوزستان، آبفای کشور و نیز وزارت نیرو تا قبل از اتمام سال گذشته این منبع مالی گشایش یافت و حدود ۸۵ درصد از اعتبار طرح پس از تاییدیه کشور فاینانسور تامین می شود.

وی اظهار داشت : در حال حاضر اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان یعنی معادل هفت و نیم درصد از ۱۵ درصد باقی مانده را با تمام تنگناهای مالی تامین و قسط اول آن واریز شده است که نتیجه این امر منتج به باز شدن منبع ال سی شد و خوشبختانه در حال حاضر آماده انجام کار می باشیم و پس از  تاییدیه کشور چین ، عملیات کلید خواهد خورد.

مدیرعامل آبفای اهواز عنوان کرد: با اجرای طرح توسعه این تصفیه‌خانه که علاوه بر بازسازی و توسعه تصفیه خانه فعلی ساخت یک تصفیه خانه و سه ایستگاه پمپاژ را شامل می‌شود ظرفیت تصفیه فاضلاب غرب اهواز تا ۱۰۰ هزار متر مکعب افزایش پیدا می‌کند.

مریدی در پایان بیان کرد: برای پروژه ساخت کلکتورهای فاضلاب اهواز نیز انتظار می رود از محل بودجه مصوب دولت ( صندوق ذخیره ارزی) و بنابر فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص ساماندهی وضعیت فاضلاب اهواز اقدام خواهیم نمود و امید داریم با تزریق اعتباری بالغ بر  ۵۰۰ میلیون یورو و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده بخشی از  ۱۱۴ کیلومتر اجرا نشده ی کلکتورهای شهر اهواز را احداث کنیم .