با تلاش مأموران پلیس ماهشهر؛ دفتردار قاتل در آبادان به دام پلیس افتاد

خورنا: فرماندار شهرستان بندر ماهشهر گفت: با تلاش شبانه‌روزی مأموران نیروی انتظامی این شهرستان دفترداری که شش ماه پیش همسر خود را به قتل رسانده و متواری شده بود، دستگیر شد.

منوچهر حیاتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ماهشهر اظهار داشت: تیرماه امسال دفتردار ماهشهری با همدستی پسرش، همسر خود را به قتل رسانده و تاکنون متواری بود.

وی افزود: پسر و همدست این قاتل فراری در همان ساعات اولیه دستگیر و به جرم خود اعتراف کرد اما متهم اصلی تاکنون توانسته بود از چنگال قانون فرار کند.

این مقام مسئول ادامه داد: اما تلاش‌های شبانه‌روزی مأموران نیروی انتظامی شهرستان بندر ماهشهر نتیجه داد و این قاتل فراری پس از شش ماه در شهرستان آبادان در دام پلیس افتاد.

حیاتی انگیزه قتل را مسائل خانوادگی عنوان کرد و گفت: مقتوله همسر چهارم متهم بود که قاتل با همدستی پسرش وی را به دفترخانه کشانده و پس از ضرب و جرح و شکنجه فراوان و بستن نامبرده به صندلی او را خفه کرده و به قتل رساندند.

وی با تقدیر از دستگاه قضا و نیروی انتظامی شهرستان بندر ماهشهر، ادامه داد: خوشبختانه با تلاش و جدیت نهادهای نظامی، انتظامی و امنیتی و دستگاه قضایی، امنیت بسیار خوب و پایداری بر منطقه حاکم است.

عالی‌ترین نماینده دولت در شهرستان بندر ماهشهر تصریح کرد: بدون شک برقراری این امنیت بدون همکاری شهروندان، میسر و ممکن نیست و عامه مردم در این مسأله نقش بسیار مهم و به‌سزایی دارند.

حیاتی نقش رسانه‌ها در تأمین امنیت را نیز بسیار حائز اهمیت خواند و اظهار داشت: نقش رسانه‌ها و نشریات در انعکاس اخبار و تأثیر آن در تأمین امنیت و آرامش و آگاه‌سازی مردم به خاطر پیشگیری از انحرافات، تخلفات و جرایم در جامعه، اساسی و بی‌بدیل است.

وی خاطرنشان کرد: رسانه‌ها در همه حوزه‌ها نقش تأثیرگذاری دارند اما در حوزه امنیت به دلیل این‌که با آبرو، جان مردم و بخش‌های اساسی زندگی مردم در ارتباط است نقش برجسته‌تری دارند و لازم است در این زمینه توجه بیشتری صورت بگیرد.

گفتنی است، روز ۲۵ تیرماه امسال پس از ناپدید شدن یک روزه زینب ۳۵ ساله، پلیس با اطلاع خواهرانش، دفترخانه علیرضا – م شوهر این زن را مورد بررسی قرار داد و با جسد زینب رو‌به‌رو شد.

این زن جوان به صندلی بسته شده بود و آثار ضرب و جرح بر بدنش نشان می‌داد که پس از شکنجه بسیار به علت خفگی کشته شده است.

با تحقیقات مقدماتی کارآگاهان اداره آگاهی ماهشهر مشخص شد قاتل و مقتوله از مدت‌ها پیش با هم اختلاف داشتند و یک بار متهم به دلیل عدم توانایی در پرداخت مهریه همسر خود که یک‌هزار و ۱۵۸سکه بود، راهی زندان شده است.

پدر زینب نیز ماجرا را این‌گونه شرح داد: دو سال پیش علیرضا و زینب با هم ازدواج کردند، علیرضا ابتدا مدعی شده بود یک زن دارد و در واقع زینب زن دوم او است، دلیل این ازدواج هم تحصیلات دخترم بود که لیسانس حقوق داشت و علیرضا می‌خواست دفترخانه‌اش را گسترش بدهد اما بعداً دخترم متوجه شد شوهرش غیر از او، سه همسر دیگر دارد.

وی افزود: اختلافات از همین‌جا آغاز شد و زینب مهریه‌اش را به اجرا گذاشت، علیرضا چون توانایی پرداخت مهریه را نداشت راهی زندان شد ولی پس از مدت کوتاهی با رضایت زینب از زندان آزاد شد.

پدر مقتوله ادامه داد: دخترم زینب قبلاً یک بار ازدواج کرده و طلاق گرفته بود به همین دلیل تجربه یک شکست تلخ را داشت و با مهریه‌ای که از شوهر اولش دریافت کرده بود چند قطعه زمین و … خریده بود و در واقع علیرضا چشم به این مال و اموال داشت.

وی اظهار داشت: به همین دلیل هم روز شنبه ۲۴ تیر ماه زینب را به بهانه پرداخت مهریه به دفترخانه‌اش برد تا به زور اموال او را به نام خود کند.

پدر زینب تصریح کرد: علیرضا به دخترم گفته بود که به جای مهریه‌اش می‌خواهد خانه‌ای را به نام او کند و زینب حتماً باید به دفترخانه‌اش برود.

وی افزود: دخترم این موضوع را به خواهرانش اطلاع می‌دهد و به دفتر علیرضا می‌رود ولی متأسفانه آنجا مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرد.

پدر مقتوله گفت: علیرضا با کمک پسرش که نقشه‌ای برای دخترم کشیده بود زینب را به صندلی طناب‌پیچ می‌کند و با زور و کتک از او می‌خواهد برای واگذاری اموالش ورقه‌ای را امضا کند.

وی در ادامه اظهار داشت: ولی متأسفانه آن‌ها به همین قدر هم راضی نمی‌شوند و دخترم را به قتل می‌رسانند، غافل از این که خواهران زینب از رفتن او به دفترخانه شوهرش خبر دارند و به اداره آگاهی مراجعه می‌کنند و ماجرای گم شدن زینب و قرار او با شوهرش را به پلیس اطلاع می‌دهند.

پدر زینب ادامه داد: پلیس در محل حاضر و وارد دفترخانه می‌شوند و پس از جست‌وجو جسد زینب را می‌بینند که به یک صندلی بسته شده و پس از ضرب و شتم شدید و شکستگی دندان‌ها و … خفه شده است.

کارآگاهان ماهشهر در آغاز تحقیقات ابتدا بهروز، پسر علیرضا را بازداشت می‌کنند، بهروز در تحقیقات مقدماتی اعتراف می‌کند با پدرش برنامه این قتل را ریخته‌اند و قرار بوده پس از کشتن زینب جسد او را به بیابان‌های ماهشهر منتقل کنند اما موفق به این کار نمی‌شوند.

با فرار متهم اصلی پرونده، دادستان ماهشهر نیز دستور به انتشار عکس بدون پوشش وی داده و از مردم می‌خواهد در شناسایی و دستگیری این قاتل فراری همکاری کنند.

بنا بر این گزارش، این دفتردار قاتل، با تلاش مأموران نیروی انتظامی بندر ماهشهر پس از شش ماه در شهرستان آبادان دستگیر و در چنگال تیز قانون گرفتار شد.