حقایقی ناگفته در مورد کروناویروس

علی مطور

کووید ۱۹، شاید در آمار قربانیان خیلی نگران کننده تر از جنگ جهانی دوم تا به امروز باشد. یا اینکه بزرگترین چالش ناگوار برای نسل بشر تا به حال تلقی شود.
با نگاه کردن به آماری که بر اساس اعلام رسمی کشورهای درگیر منتشر میشوند، فشاری که کرونا ویروس به دولت ها وارد کرده، بیانگر رکود شدید اقتصادی و تناوب افزاینده سیاسی میباشد. به خصوص در نحوه تصمیم و اتخاذ پروتکل مناسب جهت تعطیلی یا رونق بخشی کسب و کارها به روال طبیعی، همه کشورها به نوعی درگیر و سردرگم هستند.
همه ی مسئولین مبارزه با کرونا نمیدانند که چه زمانی زندگی به حالت طبیعی خود بازمیگردد. تمام پاسخ ها یا گفتن شنبه است، یا موکول کردن به شنبه هفته دیگر یا اینکه وقت آنها بسیار با ارزش تر از اینی هست که بخواهند به چنین سوالاتی پاسخ دهند.
البته، همه میخواهند به زودی از این بحران خلاص شوند و سرعت دهی در کم کردن اپیدمی را شاهد هستیم ولی این بستگی به آنها ندارد بلکه به کرونا ویروس بستگی دارد.
تا به امروز، هیچ کشوری نتوانسته تاریخ معینی را برای نابودی ویروس کرونا پیش بینی کند و دلیل آن هم رفتار غیر قابل پیش بینی کرونا ویروس هست که چون از فاکتور جهش ژنتیکی و قدرت سریع پیدا کردن راه حل مسئله برخوردار هست، نمی توان گفت که اطلاعات بدست آمده از کرونا ویروس کاملا صحیح هست. یکبار اعلام میکنند که کرونا ویروس به کودکان آسیب نمی رساند ولی بعدا کروناویروس عکس این فرضیه را ثابت کرد. یکبار اعلام میکنند که علائم ابتلا به کرونا ویروس تب و سرفه خشک است ولی بعدا کرونا ویروس ثابت کرد که اولین عارضه از دست دادن حس چشایی و بویایی فرد مبتلا می باشد. و….
این ضعف محققان پزشکی نیست، بلکه تغییر رفتار هوشمندانه کرونا ویروس هست.

کروناویروس هیچ دارویی یا واکسنی تا به امروز ندارد و تنها شاید یک دهم درصد از کل اطلاعات رفتاری ویروس در دست باشد. کشندگی آن نسبت به دیگر ویروس ها بالاست و فرقی ندارد که قربانی بیماری زمینه ای داشته باشد یا نه، کودک باشد یا مسن، بلکه مهم ترین چیز این است که در خانه بمانید و در صورت واجب بودن به بیرون رفتن حتما فاصله خود تا به فرد دیگر باید کمتر از ۴ متر نباشد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *