مدیر کل مدیریت بحران خوزستان: آب نهال های کاشته شده در کانون ریزگرد باید تامین شود

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان گفت: با توجه به فرا رسیدن فصل گرما نهال های کاشته شده در عرصه‌های ریزگردی استان به آب نیاز دارند و نباید اجازه داده شود که خشک شوند لذا از امروز باید آب آنها تامین گردد.

به گزارش خورنا کیامرث حاجی زاده امروز شنبه ۱۶ فروردین ۹۹ در جلسه تامین آب نهال های کاشته شده در عرصه های ریزگرد استان گفت: خوزستان سال پر بحرانی را پشت سر گذاشته و امیدواریم که در سال جدید با بحران های کمتری رو به رو باشیم گرچه کشور از ابتدای سال جدید با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کند اما با لطف خدا و با برنامه ریزی های صورت گرفته به طور حتم این بحران نیز از بین خواهد رفت.

وی در ادامه به اهمیت بررسی مساله نهال کاری در عرصه های ریزگردی استان اشاره کرد و یادآور شد: کمیته نظارت در این حوزه باید فعال تر شده و از اعضای آن انتظار می‌رود که مباحث کارشناسی، میدانی، نظارت بر قراردادها، انجام اقدامات و کارهای تکمیل نشده را بررسی کرده و دلایل و روند پیشرفت آنها را به ما ارایه دهند.

مدیر کل مدیریت بحران استان با تاکید بر تامین آب مورد نیاز نهال های عرصه ریزگردی گفت: با توجه به فرار رسیدن فصل گرما نهال ها نیازمند آب هستند و نباید اجازه خشک شدن به آنها داد لذا از امروز باید تامین آب این نهال ها صورت بگیرد. همچنین شرکت توزیع برق اهواز نیز همکاری لازم را داشته باشد و تحت هیچ شرایطی برق را قطع نکند.

حاجی زاده در پایان با بیان این که بهره‌برداری از کانال پورشریفی برعهده سازمان جهاد کشاورزی است توضیح داد: کانال های فرعی نیز برعهده اداره کل منابع طبیعی است و در این مورد نیز کمیته نظارت این مسائل را بررسی کنند، موسسه تحقیقات هم مکلف است که مصوبات استانی را تایید کند.