آغاز ثبت‌نام رشته‌های بدون کنکور دانشگاه آزاد

خورنا: ناصر اقبالی با بیان اینکه ثبت‌نام داوطلبان تا ۳۰ دی ادامه دارد، گفت: اسامی پذیرفته‌شدگان این دوره در اواسط بهمن از طریق سایت مرکز آزمون اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه این نوع پذیرش در دانشگاه آزاد در این دوره برای اولین بار انجام می‌شود، اظهار کرد: ارزشیابی و پذیرش داوطلبان بر اساس معدل کتبی دیپلم است.

به گفته اقبالی، داشتن دیپلم کامل نظام قدیم متوسطه یا گواهی پایان دوره پیش دانشگاهی نظام جدید متوسطه برای ثبت‌نام الزامی است، بنابراین داوطلبانی که ۳۰ بهمن ماه بتوانند موفق به دریافت گواهی پیش دانشگاهی خود شوند، ثبت‌نام و ادامه تحصیل آنها بلامانع می‌باشد.

وی با اشاره به نحوه انتخاب رشته محل‌ در این دوره گفت: متقاضیان می‌توانند نسبت به انتخاب چهار رشته شهر از یک مجموعه اقدام کنند و انتخاب‌های مجدد آنها از سایر مجموعه‌های امتحانی نیز محدودیتی ندارد.

رییس مرکز آزمون با تاکید بر اینکه داوطلبان پس از انتخاب رشته و تایید آن در سایت، باید کد پیگیری دریافت کنند، تصریح کرد: داوطلبان باید این کد را تا زمان اعلام نتایج نزد خود حفظ کنند.

وی با تاکید بر اینکه پذیرش دانشجو در این دوره، فقط برای نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۱-۹۲ معتبر است، خاطر نشان کرد: پذیرفته‌شدگان امکان ثبت‌نام با تاخیر در نیمسال‌های بعدی را ندارند.

اقبالی با بیان اینکه انتقالی از رشته محل‌های بدون آزمون به رشته محل‌های با آزمون ممنوع است، خاطر نشان کرد: پذیرش داوطلبان به صورت بومی استانی است، البته در دوره کارشناسی سال گذشته ۹۵ درصد از داوطلبان در استان‌های محل زندگی خود ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش ایسنا،وی افزود: تمام سهمیه‌های مصوب نیز در دوره بدون آزمون هم اعمال خواهد شد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *