پیام تسلیت دکتر ولی اله شجاعپوریان به مناسبت درگذشت رضا نگهبان:

«آقارضا» شوق خدمت به خوزستان و ایران داشت

در پی درگذشت دکتر رضا نگهبان مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران و از مدیران خوشنام خوزستانی، دکتر ولی اله شجاعپوریان نماینده اسبق مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامی اسلامی پیام تسلیتی به این شرح صادر کرد.

” انا لله و انا الیه راجعون”

خبر درگذشت جانباز سرافراز دفاع مقدس، مدیر جهادی و پرتلاش شادروان دکتر رضا نگهبان، جامعه مدیریت شهری تهران و دوستداران و علاقمندان او را در غم و اندوه فروبرد.

بیش از دو دهه است که دکتر نگهبان را از نزدیک می شناسم. مردی با منش و اخلاق انسانی و دینی، مردمدار، متعهد و متخصص و محبوب بود. شخصیتی که با تمام عناوین و سوابق گران مدیریتی از سپاه پاسداران گرفته تا شهرداری و وزارت کشور تا وزارت راه و شهرسازی همه و همه باعلاقه ای که به او داشتند از او با نام “آقا رضا” یاد می کردند، که حکایت از فروتنی، افتادگی، خلوص و محبت و مودتی بود که داشت و در دل دوستدارانش به جای می گذاشت، آن سان که آنها که یک پله غریبه تر بودند نیز او را با همین نام و بدون القاب و عناوین می خواندند و با او احساس دوستی و یکرنگی می کردند. به یقین آقارضا مدیری توانمند بود که در تمام عرصه های خدمتی خوش درخشید. سوز و گداز خدمت به مردم در وجودش موج می زد. سرشار از انرژی و خستگی ناپذیر بود. درخشش خدمت به مردم باعث شد چندین دوره به عنوان مدیر برتر جهادی انتخاب و مورد تشویق مدیریت شهری پایتخت قرار گیرد. خوزستان را دوست داشت و به زادگاهش بهبهان مردمان خونگرمش عشق می ورزید و به آن افتخار می کرد و از حرمان این دو دردها در سینه داشت. من هرگز فراموش نمی کنم حادثه دردناک سیل سال گذشته خوزستان قهرمان را که این بزرگمرد با چه انرژی و شوق اشتیاقی به مدد هم استانی هایش شتافت و در بسیج امکانات و منابع برای رفع آلام هم استانی هایش چه شب ها که پلک برهم ننهاد.. آری او همه را دوست می داشت و خانواده ی خود می پنداشت. غروب های جمعه همیشه در انتظار شرحه شرحه دلتنگی های او برای مولایمان صاحب العصر و الزمان عج بودیم و شهادت میدهم هیچ جمعه ای را آقا رضا بدون انتظار سر نکرد. سرا پا ارادت بود. ارادت به اهل بیت و ائمه اطهار ع. قلبش برای بهبهان می تپید و ارادتی عجیب به امامزاده حیدر بهبهان داشت و همیشه تصویری ازاین امامزاده زینت بخش محل کارش بود. در مراسمات مذهبی همیشه  مصداق السابقون السابقون بود.

با دانش و فضل بود و انسان یادگیرنده و یاد دهنده بود. هیچ فرصتی برای یاد گرفتن از دست نمی داد و همیشه قلم و دفترچه یادداشتی همراه داشت و هر جایی نکته ای درخور یادگیری می یافت فرونتانه می نوشت وبه فرموده صادق آل محمد(ع) دانش را با نوشتن به بند می کشید و به کار می بست. اینجانب ضایعه عروج این مدیر اخلاق مدار و نیکوکار نیک اندیش، جانباز دیروز دفاع مقدس و مجاهد امروز عرصه مدیریت را حضور جامعه مدیریت شهری، دوستداران و همشهریان و خانواده داغ دارشان تسلیت عرض نموده و برای آن فقید سعید غفران و رحمت الهی و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسآلت دارم.

ولی الله شجاع پوریان
نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی