آغاز بارندگی‌ها از دوشنبه در خوزستان

خورنا: مدیرکل هواشناسی خوزستان از آغاز بارش‌های باران از روز دوشنبه در استان خبر داد و گفت: بارش‌های باران ضعیف خواهد بود.

مسعود دهملایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: بارش‌های باران در شهرهای خوزستان از اواخر وقت روز دوشنبه آغاز می‌شود و تا روزهای پایانی هفته ادامه خواهد داشت.

وی درباره این سامانه بارشی گفت: سامانه بارشی که از روز دوشنبه به خوزستان وارد می‌شود مدیترانه‌ای خواهد بود ولی بارش‌های قابل توجهی در استان از این سامانه شاهد نخواهیم بود.

وی تاکید کرد: از عرض‌های بالایی جو، هوای سرد به خوزستان سرازیر شده است و به این دلیل پدیده مه و بارش‌های اخیر باران در استان رخ داده است.

دهملایی خاطر نشان کرد: این سامانه بارش‌هایی را در استان پدید می‌آورد ولی این بارش‌ها در نیمه شمالی خوزستان قابل توجه‌تر خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان افزود: آسمان خوزستان مه‌آلود و کاهش دید به دلیل وجود مه در خوزستان دور از انتظار نیست و بارش باران نیز از اواخر وقت روز دوشنبه پدیده غالب خواهد بود.

وی تاکید کرد: وضعیت هوا، صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار و مه جهت باد، غربی تا جنوب غربی سرعت باد، ۱۴ تا ۳۱ کیلومتر در ساعت و ماکزیمم سرعت باد، ۴۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

دهملایی خاطر نشان کرد: در شبانه روز گذشته شوش با ۱۸.۸ و دهدز با ۳.۵ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط گزارش شده‌اند.

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به شرایط جوی شهرستان اهواز در ۲۴ ساعت آینده، خاطر نشان کرد: حداکثر دمای اهواز به ۲۱ و حداقل به ۹ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *