فرماندار ویژه ی خرمشهر از تشدید منع آمد و شد و آغاز طرح قرنطینه خبر داد

 

عباس مدحجی: محمد حیدری در جمع خبرنگاران از مطلوب شدن شرایط در بخش تولید و توزیع مواد ضدعفونی خبر داد و افزود: تامین مایحتاج عمومی مردم بهتر از گذشته در حال انجام است و جلوی برخی افراد سودجو هم گرفته شده است. همچنین ضدعفونی معابر عمومی ، روستاها و نهرها بطور روزمره در حال انجام است. اما بهداشت عمومی شهرستان بسیار ضعیف است و فاضلابهای روباز ، سلامت مردم را به خطر می اندازد. کمبودهای بیمارستانی در حوزه ی بهداشتی برطرف شده و یکی از پیشرفته ترین سیتی اسکن ها در بیمارستان ولی عصر (عج) خرمشهر نصب شد. شش دستگاه تنفس مصنوعی هم توانستیم با شرایط کمبود کشور و حمایت مهندس زمانی و دانشگاه علوم پزشکی آبادان تهیه کنیم که تعدادی در حال نصب و تعدادی هم بزودی نصب میشوند.

فرماندار خرمشهر با اعلام پایش اجتماعی ۱۰۴ هزار نفری در سامانه سیب ، با همکاری بهداشت ، هلال احمر ، بهزیستی ، آموزش و پرورش ، جهادکشاورزی و بخشداران و دهیاران از اواسط هفته ی پیش، از عدم تحقق انتظارها در سامانه سلامت خبر داد و افزود: این سامانه بسیار مدرن است و حتی نظام درمانی امریکا هم مثل ما نتوانسته عمل کند. در شهرما کالایی نایاب نشده اما کشورهای اروپایی دچار بحران هستند. طرح منع آمد و رفت در سه شهرستان از شنبه تا روز بیستم فروردین طی جلسات امنیتی مختلفی بررسی و اجرا خواهد شد و تمامی تدابیر برای منع امد وشد اندیشیده شده است و جز مواردی که فرمانداری تشخیص دهد رفت وآمدی صورت نخواهد گرفت. ساکنان شهر و روستا هم ضرورتی ندارد جابجا شوند.

ما سه ایستگاه ایست و بازرسی برای پایش رفت و آمد در جاده امام صادق (ع) در پل دارخوین، ابتدای جاده و انتهای حوزه ی استحفاظی خرمشهر مستقر کردیم. خودروهای غیر خرمشهری سطح شهر هم یک ماه توقیف و پانصد هزار تومان جریمه شوند و همه ی هزینه های جانبی مثل پارکینگ و بیمه را پرداخت کنند. با هماهنگی مقامات کشوری در شورای تامین مصوب کردیم مسافری که با قطار به شهر وارد شود حتما باید عودت داده شود و البته قراراست از روز شنبه قطار به سمت ما نیاید.

معاون استاندار خوزستان همچنین افزود: شرکتهای تولیدی طبق نظر وزارت کشور بکار خود ادامه خواهند داد. درباره ی کامیونهای حمل کلینگر که جزو موارد غیر ضروری هستند من فردا پیگیری لازم را به عمل خواهم آورد و جلوی آن باید گرفته شود، پیش از این بمن چیزهای دیگری گفته بودند.
از اصنافی هم که تعطیل کردند متشکریم و آنهایی که تعطیل نکردند پلمپ و جریمه خواهند شد و ممکن است جواز کسبشان باطل شود. مغازه های خاروبار هم باید با تمهیدات بهداشتی و رعایت فواصل به کار خود ادامه دهند. نانوایی ها موارد بهداشتی را رعایت نکردند و اگر از امروز در رفتارشان تجدید نظر نکنند و فکری برای رعایت بهداشت نکنند، من اتحادیه ی نانوایی ها را منحل کرده و اختیارات ان را به رییس اتاق اصناف واگذار خواهم کرد و به جرم عدم رعایت بهداشت عمومی، رئیس و اعضای اتحادیه و نانوایی های متخلف را به دادسرا معرفی خواهم کرد. بازار صفا محل توزیع خواروبار است و به همین دلیل تراکم جمعیت در آن زیاد است. میوه فروشها باید فاصله را حفظ کنند و شهروندان خانوادگی خرید نکنند یا چند روز به چند روز خرید کنند. به شهردار ماموریت دادم با دستفروشان و میوه فروشان بازار صفا به توافق برسد تا بازار برای نظم و رعایت اصول بهداشتی مهیا شود.

امروز ، روز ورود و کمک شوراهای شهر و روستاست. امروز روز غیبت نیست. روز مسولیت و وظایف اجتماعی است. همه اش که وظایف دولت نیست ، باید جاهایی از قدرت نرم استفاده کنیم، اعضا با مردم حرف بزنند و آنها را قانع کنند. سمن ها ، احزاب ،گروها ، معتمدیتن ، متنفذان ، معلمان خبرنگاران و هرکسی توانایی اقناع مردم را داری تکلیف شرعی دارد بیاید و کمک کند. اولین جلسه ی شورای سلامت برای مقابله با کرونا در استان در خرمشهر صورت گرفت. امنیت اجتماعی و روانی مردم برای ما مهم است. از امنیت روانی مردم برای روزهای سخت تری که پیش رو داریم باید محافظت کنیم. نگه دارم.۱۴ اسفند اولین تست مثبت خرمشهر اعلام شد و ۱۶هم اولین فوتی توسط دانشگاه علوم پزشکی آبادان تایید شد. اما کانونی در خرمشهر فعال شد که تمام معادلات مارا بهم ریخت.