فرماندار ویژه ی خرمشهر از تشدید منع آمد و شد و آغاز طرح قرنطینه خبر داد

 

عباس مدحجی: محمد حیدری در جمع خبرنگاران از مطلوب شدن شرایط در بخش تولید و توزیع مواد ضدعفونی خبر داد و افزود: تامین مایحتاج عمومی مردم بهتر از گذشته در حال انجام است و جلوی برخی افراد سودجو هم گرفته شده است. همچنین ضدعفونی معابر عمومی ، روستاها و نهرها بطور روزمره در حال انجام است. اما بهداشت عمومی شهرستان بسیار ضعیف است و فاضلابهای روباز ، سلامت مردم را به خطر می اندازد. کمبودهای بیمارستانی در حوزه ی بهداشتی برطرف شده و یکی از پیشرفته ترین سیتی اسکن ها در بیمارستان ولی عصر (عج) خرمشهر نصب شد. شش دستگاه تنفس مصنوعی هم توانستیم با شرایط کمبود کشور و حمایت مهندس زمانی و دانشگاه علوم پزشکی آبادان تهیه کنیم که تعدادی در حال نصب و تعدادی هم بزودی نصب میشوند.

فرماندار خرمشهر با اعلام پایش اجتماعی ۱۰۴ هزار نفری در سامانه سیب ، با همکاری بهداشت ، هلال احمر ، بهزیستی ، آموزش و پرورش ، جهادکشاورزی و بخشداران و دهیاران از اواسط هفته ی پیش، از عدم تحقق انتظارها در سامانه سلامت خبر داد و افزود: این سامانه بسیار مدرن است و حتی نظام درمانی امریکا هم مثل ما نتوانسته عمل کند. در شهرما کالایی نایاب نشده اما کشورهای اروپایی دچار بحران هستند. طرح منع آمد و رفت در سه شهرستان از شنبه تا روز بیستم فروردین طی جلسات امنیتی مختلفی بررسی و اجرا خواهد شد و تمامی تدابیر برای منع امد وشد اندیشیده شده است و جز مواردی که فرمانداری تشخیص دهد رفت وآمدی صورت نخواهد گرفت. ساکنان شهر و روستا هم ضرورتی ندارد جابجا شوند.

ما سه ایستگاه ایست و بازرسی برای پایش رفت و آمد در جاده امام صادق (ع) در پل دارخوین، ابتدای جاده و انتهای حوزه ی استحفاظی خرمشهر مستقر کردیم. خودروهای غیر خرمشهری سطح شهر هم یک ماه توقیف و پانصد هزار تومان جریمه شوند و همه ی هزینه های جانبی مثل پارکینگ و بیمه را پرداخت کنند. با هماهنگی مقامات کشوری در شورای تامین مصوب کردیم مسافری که با قطار به شهر وارد شود حتما باید عودت داده شود و البته قراراست از روز شنبه قطار به سمت ما نیاید.

معاون استاندار خوزستان همچنین افزود: شرکتهای تولیدی طبق نظر وزارت کشور بکار خود ادامه خواهند داد. درباره ی کامیونهای حمل کلینگر که جزو موارد غیر ضروری هستند من فردا پیگیری لازم را به عمل خواهم آورد و جلوی آن باید گرفته شود، پیش از این بمن چیزهای دیگری گفته بودند.
از اصنافی هم که تعطیل کردند متشکریم و آنهایی که تعطیل نکردند پلمپ و جریمه خواهند شد و ممکن است جواز کسبشان باطل شود. مغازه های خاروبار هم باید با تمهیدات بهداشتی و رعایت فواصل به کار خود ادامه دهند. نانوایی ها موارد بهداشتی را رعایت نکردند و اگر از امروز در رفتارشان تجدید نظر نکنند و فکری برای رعایت بهداشت نکنند، من اتحادیه ی نانوایی ها را منحل کرده و اختیارات ان را به رییس اتاق اصناف واگذار خواهم کرد و به جرم عدم رعایت بهداشت عمومی، رئیس و اعضای اتحادیه و نانوایی های متخلف را به دادسرا معرفی خواهم کرد. بازار صفا محل توزیع خواروبار است و به همین دلیل تراکم جمعیت در آن زیاد است. میوه فروشها باید فاصله را حفظ کنند و شهروندان خانوادگی خرید نکنند یا چند روز به چند روز خرید کنند. به شهردار ماموریت دادم با دستفروشان و میوه فروشان بازار صفا به توافق برسد تا بازار برای نظم و رعایت اصول بهداشتی مهیا شود.

امروز ، روز ورود و کمک شوراهای شهر و روستاست. امروز روز غیبت نیست. روز مسولیت و وظایف اجتماعی است. همه اش که وظایف دولت نیست ، باید جاهایی از قدرت نرم استفاده کنیم، اعضا با مردم حرف بزنند و آنها را قانع کنند. سمن ها ، احزاب ،گروها ، معتمدیتن ، متنفذان ، معلمان خبرنگاران و هرکسی توانایی اقناع مردم را داری تکلیف شرعی دارد بیاید و کمک کند. اولین جلسه ی شورای سلامت برای مقابله با کرونا در استان در خرمشهر صورت گرفت. امنیت اجتماعی و روانی مردم برای ما مهم است. از امنیت روانی مردم برای روزهای سخت تری که پیش رو داریم باید محافظت کنیم. نگه دارم.۱۴ اسفند اولین تست مثبت خرمشهر اعلام شد و ۱۶هم اولین فوتی توسط دانشگاه علوم پزشکی آبادان تایید شد. اما کانونی در خرمشهر فعال شد که تمام معادلات مارا بهم ریخت.

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *