در حاشیه شورای تامین استان مطرح شد:

توضیحات استاندار خوزستان پیرامون اقدامات اجرایی طرح فاصله‌ گذاری اجتماعی جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در استان

استاندار خوزستان عصر امروز جمعه هشتم فروردین ۹۹ در حاشیه نشست شورای تامین استان پیرامون اقدامات اجرایی طرح فاصله‌گذاری اجتماعی جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز غلامرضا شریعتی در حاشیه این نشست گفت: امروز در راستای دستورالعمل کشوری طرح فاصله‌ گذاری اجتماعی جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا شورای تامین استان برای بومی سازی این دستورالعمل تشکیل جلسه داد.

وی ادامه داد: در این جلسه تصمیمات مهمی اتخاذ گردید از جمله اینکه تردد بین شهری ممنوع شود و تنها افراد بومی اجازه ورود به شهر‌ها را داشته باشند و از ورود افراد غیر ساکن به درون شهرها جلوگیری شود.

استاندار خوزستان تصریح کرد: در این طرح نحوه شناسایی افراد ساکن شهرها براساس کارت ملی، پلاک و‌ بیمه‌نامه خودرو‌ها و سایر مواردی که مسئولین شهر‌ها صلاح می‌دانند انجام خواهد شد و‌ افراد غیر ساکن نیز که اکنون به صورت مسافر در شهرها به سر می‌برند باید هرچه سریعتر نسبت به ترک این شهرها اقدام و به محل سکونت اصلی خود باز گردند.

شریعتی با بیان اینکه مدارس و دانشگاههای استان تا پایان زمان طرح تعطیل خواهند بود اظهار کرد: پارکها بوستانها، تفرجگاهها، استخرها و در کل تمامی محلهای تجمع نیز طی این مدت تعطیل بوده و نظارتها در این خصوص با شدت و حدت بیشتری نسبت به قبل اعمال می‌شود.

وی افزود: البته اصناف و مشاغلی که مربوط به مواد غذایی هستند و لیست آنها از قبل اعلام شده است باز هستند و هیچگونه ممنوعیتی در مورد فعالیت آنها لحاظ نخواهد شد.

استاندار خوزستان گفت: کلیه مراسمات شادی، غم، فرهنگی و مذهبی در سطح استان ممنوع است ‌و با متخلفین در این زمینه برخورد‌های قانونی صورت می‌گیرد.

شریعتی در ادامه تردد خودروهای امدادی، درمانی و پلیس را در طول اجرای این طرح بلامانع دانست و خبر داد: ورود و خروج قطارها و اتوبوسها به مبدا و مقصد استان تا ۱۳ نوروز ممنوع خواهد بود و پرواز هواپیماها نیز باید با رعایت کلیه موازین بهداشتی به حداقل برسد.

وی عنوان کرد: در شهرهای قرمز استان از لحاظ شیوع ویروس کرونا مثل خرمشهر، آبادان، شادگان و اندیمشک اقدامات سختگیرانه‌تری از فردا اعمال می‌شود و در صورت لزوم این سخت‌گیری‌ها به سایر شهرهای استان نیز تسری پیدا می‌کند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه حفظ سلامت مردم برای تمامی اعضای شورای تامین استان خط قرمز است و در این زمینه با هیچ کس مماشات نخواهد شد اظهار کرد: از مردم انتظار داریم که در این طرح با مسئولین نهایت همکاری را داشته باشند زیرا در غیر اینصورت با استفاده از ساز و ‌کارهای قانونی اقدامات سختگیرانه‌تری را اعمال خواهیم کرد.

شریعتی خاطر نشان کرد: وضعیت استان در حال حاضر از لحاظ میزان شیوع ویروس کرونا شرایط پایداری دارد و ‌همه چیز تحت کنترل است هر چند که در بیماریهای مسری شرایط همیشه حالت شکننده دارد.

وی بیان کرد: بیش از ۸۰ درصد مردم استان موافق به انجام طرح فاصله گذاری اجتماعی جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا هستند و ۲۰ درصد مابقی نیز موظف به تمکین به نظرات درصد غالب می‌باشند.

استاندار خوزستان در پایان گفت: در رابطه با روز طبیعت و سیزده بدر نیز در همین هفته طی جلسه‌ای تصمیمات مقتضی اتخاذ و به سمع و ‌نظر مردم خواهد رسید.