فرماندارویژه آبادان:مصمم به قطع زنجیره ی کرونا در آبادان هستیم

 

خورنا- سید زین العابدین موسوی معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان از اجرای محدودیت‌های سختگیرانه ی جدیدی شهرستان در خصوص مبارزه با بیماری کرونا در حالی خبر داد که اظهار داشت، مصمم به قطع زنجیره ی کرونا در آبادان هستیم . همچنین مسدود شدن جاده ی ماهشهر _ آبادان یکی از مهمترین محدودیت‌هایی بود که فرماندار ویژه بر آن تاکید داشت.

سید زین العابدین موسوی ضمن تشریح آخرین اقدامات در خصوص مبارزه با بیماری کرونا، اظهار داشت:
امروز آخرین تذکرات به بساطیهای حدفاصل میدان الفی تا میدان دانشگاه علوم دریایی داده شد که به وسیله ی بلنگو بصورت مکرر اطلاع رسانی گردید تا دکه ها و بساطیها فورا فعالیت خود را متوقف سازند. یقینا در صورت عدم تمکین برخورد قضایی خواهد شد.

وی از بسته شدن جاده ی ماهشهر و آبادان خبر داد و گفت:جاده ماهشهر _آبادان از فردا مسدود است. ورود فقط برای آبادانیهای مقیم از کمربندی شادگان به آبادان پس از کنترلهای جدی امکان پذیر خواهد بود. و پس ازجمعه هم ورود و خروج شهر قرنطینه خواهد شد.
از این پس نیز ورودی آبادان از خروجی سه راه دارخوین تا قبل از قرنطینه به شدت کنترل می شود.همچنین از جمعه جاری تا جمعه ی آتی آبادان قرنطینه ی ورود و خروج می شود. یعنی هیچ خودرویی حتی آبادانی اجازه خروج و ورود به آبادان را ندارد.
همچنین مقرر است از فردا خروجی های خرمشهر توسط دانشگاه علوم پزشکی پایش و با حضور نیروی انتظامی کنترلهای ویژه انجام شود.
دکتر موسوی در خصوص ادامه ی فعالیت اصناف در آبادان تصریح کرد :به غیر از نانواییها، داروخانه ها، میوه فروشیها ی مسقف،بنکداران ارزاق عمومی، قصابیها و مرغ فروشیهای مسقف سایر کسبه و بازار تحت هرعنوانی تعطیل و فعالیت آنها در هر نوع و صنفی تخلف است و دستگاه قضایی مصمم به برخورد قانونی می باشد.
فرماندار ویژه آبادان در خصوص پرواز ایرلاین ها گفت:اگر مسافرین هوایی به آبادان رفت و آمد غیر ضروریشان را لغو نکنند، حتما در مکانی برای حداقل ۱۰ روز قرنطینه می‌شوند. ضمنا در طول قرنطینه اجازه ورود کلا ندارند.

وی در خصوص قطع زنجیره ی کرونا گفت:قطع زنجیره کرونا در آبادان امیدوار کننده است به شرطی که مردم عزیز شهرستان آبادان تصمیمات سختگیرانه را اجرا کنند.
کلید اصلی قطع زنجیره کرونا،فاصله گرفتن از همدیگر،دست ندادن،قرنطینه خانگی،پاسخ بی تعارف به میهمانان،زیر سئوال بردن همسایگان و بستگانی که میهمان می پذیرند و عدم خروج از آبادان و رعایت جدی بهداشت فردی می باشد. باید دید گروههای هدف چقدر به این الزامات اعتقاد دارند و آنها را رعایت میکنند؟
فقط با عدم تردد و قطع ارتباطات می توانیم جلوی ویروس را بگیریم. اگر کسانی این امر را غیر ممکن میدانند بدانند بزودی هم خودشان و هم مرتبطینشان و هم جامعه را یقینا مبتلا می کند.
رئیس شورای تامین شهرستان آبادان ادامه داد :ما منبعد مصمم هستیم مانع خروج شویم. حتی برای غیر آبادانیها.
وی تاکید کرد:برای مناطقی از آبادان منع تردد جدی اعمال خواهد شد.
به همین دلیل درحال اخذ آمار مبتلایان در مناطق آبادان هستیم.
وی بیان کرد:نیروی انتظامی و دادستان محترم با شدت با کسانیکه هر مراسمی با هر قیدی با حضور افراد می گیرند برخورد قضایی کنند. توزیع برق و آبفا مجازند برق مراسمات را فورا و بدون قید قطع کنند و بگویند این تصمیم فرماندار آبادان است.
از عشایر محترم و رؤسای محترم عشایر مجدانه می خواهم به این مراسمات پایان دهند.
فرماندار ویژه آبادان در پایان گفت:نمی شود نتیجه زحمات دانشگاه علوم پزشکی،سپاه و نیروی انتظامی و همه مردمی که با حساسیت همکاری می کنند را افرادی دیگر غیر مسئولانه به هدر دهند و جامعه را گرفتار سازند.

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *