عضو کمیسیون امنیت ملی: باید نگران برهم‌ریخته‌شدن اوضاع کشور باشیم

خورنا: عوض حیدرپور شهرضایی در گفت‌وگو با خانه ملت درباره توجیه سخنگوی دولت که تغییرات کابینه دولت و عزل و نصب مدیران را به نظریه حرکت جوهری ملاصدرا ربط داده بود، گفت: الهام با این سخن خود مغالطه و خلط موضوعات کرده؛ ‌زیرا بی‌کفایتی‌ها و ناکارآمدی‌های دولت دهم ربطی به نظام هستی ندارد.
نماینده شهرضا در مجلس شورای اسلامی افزود: این قیاس‌ها، مع‌الفارق است و فلسفه نظام هستی با گستاخی‌ها و بی‌ادبی‌های یک مجموعه که به نام دولت اقداماتی انجام می‌دهند،‌ شباهتی ندارد و اصلا نیاز نیست این جابجایی‌ها انجام شود.

وی بیان کرد: الهام سخنگوی جریانی شده که در صدد بر هم ریختن نظم و آرامش کشور هستند و او باید توجه داشته باشد اگر از بابت این حرف‌ها آسیبی به کشور برسد، شخص وی و رییس جمهور باید جوابگو باشند.

این نماینده در مجلس نهم ادامه داد: این حرف‌ها جزئی از آن بازی خطرناک آتش‌بازی در جامعه است که سران دولت دهم شروع کردند و متاسفانه آقای الهام هم آتش‌بیار این معرکه شده است.

حیدرپور با بیان اینکه مسئولان باید تلاش کنند آرامش را در کشورداری حفظ کند، تصریح کرد: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی، بنیانگذار انقلاب و مقام معظم رهبری بر حفظ آرامش تاکید داشتند؛ بنابراین، تغییر ندادن مدیران و وزراء در راستای آرامش است و جابجایی‌ها خلاف فرمان رهبری است که تاکید بر آرامش دارند.

وی در پاسخ به این سوال که تغییرات وزرا چقدر در راستای نیت دولت برای انتخاب افراد همسو و همفکر خود است، گفت: البته وضعیتی که اکنون دولت دهم برای کشور رقم زده، اوضاع را به‌هم‌ریخته‌تر از آن کرده که بتوانیم راجع به انتخابات صحبت کنیم و اکنون باید نگران برهم‌ریخته‌شدن اوضاع کشور باشیم تا نگران انتخابات.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، تاکید کرد: مردم انتخابات را با قدرت برگزار خواهند کرد و حتما یک رییس جمهور اصولگرای شایسته انتخاب می‌کنند.

حیدرپور بیان کرد: اگر کارهای دولت در یک فرایند عادی و جلو می‌رفتند؛ استنباط می‌کردیم به دنبال تقویت فضا برای خود در انتخابات هستند؛‌ ولی ضعف‌های دولت آرام آرام هویدا شده و به وضوح آثار و نشانه های یک دولت ناکارآمد دیده می‌شود که این جابجایی‌ها مزید بر علت شده و کشور را به بی نظمی می‌کشاند.

وی گفت: گمان دولتی‌ها این بود که مجلس شورای اسلامی بحث عدم کفایت سیاسی رییس جمهور را به میدان خواهد کشید و شروع کننده یک بازی خطرناک خواهد شد؛ ولی مجلس عقلانیت به خرج داد و با خردمندی به فرمان رهبری گوش داد تا کشور در نهایت آرامش به سر ببرد.

عضو هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان افزود: آنها وقتی دیدند برنامه‌ای که برای به آشوب کشیدن دولت چیده بودند، نتیجه نداد و مجلس با اطاعت از رهبری، ایجاد تنش نکرد، رویه دیگری در پیش گرفتند تا کشور را متلاطم کنند.

اخیرا سخنگوی دولت در پاسخ به این سؤال که آیا تغییرات در مجموعه هیئت دولت ادامه پیدا خواهد کرد یا خیر، ‌گفت: بنیاد عالم بر تغییر و حرکت است و این در نظریه حرکت جوهری ملاصدرا نیز به وضوح بیان شده است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *