کنترل ها جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در سطح شهرستان ها سختگیرانه تر خواهد شد

خبرگزاری خورنا | پدرام کسائی: استاندار خوزستان از فرمانداران خواست در کنترل مبادی ورودی استان جدی تر عمل کنند.

غلامرضا شریعتی که امروز شنبه دوم فروردین برای بازدید از مبادی ورودی استان به بهبهان سفر کرده بود، پس از بازدید از ورودی استان در ایستگاه خیرآباد(ورودی استان های فارس و کهگیلویه و بویراحمد) و سردشت (ورودی استان بوشهر) گفت: مبادی ورودی استان در حال حاضر کنترل جدی می شوند و به هیچ وجه اجازه ورود به مسافرین نوروزی که بومی و ساکن منطقه نباشند داده نخواهد شد.

شریعتی افزود: نیروهای بسیج، نیروی انتظامی، هلال احمر و علوم پزشکی در مبادی ورودی استان مستقر هستند و از ورود مسافرین بطور جدی جلوگیری می کنند.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر به هیچ وجه آمادگی پذیرش مسافرین نوروزی در خوزستان را نداریم و از فرمانداران می خواهم نسبت به کنترل ورودی های استان و شهرستان ها جدی تر عمل کنند.

استانداران خوزستان در ادامه ابراز داشت: سلامت شهروندان دغدغه اصلی بنده و دیگر مسئولین و اعضای شورای تامین استان است و در این راه از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نخواهیم کرد و بر کلیه تصمیماتی که برای کنترل و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در سطح استان گرفته ایم پایبند هستیم.

شریعتی با اشاره به اینکه نسبت مبتلایان به بیماری کرونا در شهرهای استان متفاوت است گفت: لازم است فرمانداران در مبادی بین شهرها نیز کنترل جدی داشته باشند تا شاهد انتقال بیماری در بین شهرستان ها نباشیم.

وی در ادامه ضمن اعلام وضعیت پایدار در استان گفت: با توجه به اینکه در بیماری های عفونی و مسری وضعیت پایدار بسیار شکننده است، یک غفلت ما می تواند بصورت انفجاری آمار مبتلایان را در سطح استان افزایش دهد و لازم است همه افراد مسئول دقت لازم را داشته و شاهد خطایی از کسی نباشیم.

استاندار خوزستان در پایان از همه ی شهروندان خواست نسبت به رعایت موارد بهداشتی، بویژه خود قرنطینگی و ماندن در خانه و خودداری از حضور در اماکن عمومی و شلوغ اهتمام ورزند.