سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز خبر داد:

مرگ ۹ درصد مسموم‌شدگان الکلی در خوزستان؛ مراجعات ادامه دارد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از مرگ ۹ درصد مسموم‌ شدگان الکلی در خوزستان خبر داد و گفت که مراجعات همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری خورنا دکتر علی احسان پور امروز جمعه دوم فروردین با بیان این خبر تصریح کرد: از نیمه دوم اسفندماه سال گذشته تعداد بیمارانی که تاکنون به دلیل مسمومیت با مشروبات سمی الکلی به مراکز درمانی خوزستان مراجعه کرده‌اند در حدود ۶۷۳ نفر بوده است.

وی بهترین آمار مرگ و میر در این خصوص را در سطح دنیا بیش از ۱۰ درصد دانست و یادآور شد: خوشبختانه کادر درمانی با اقدامات مناسب درمانی شامل دیالیز، موفق به حفظ جان ۶۱۰ تن از این تعداد ۶۷۳ نفر مسموم الکلی شدند و متاسفانه مابقی جان خود را از دست دادند .

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز عنوان کرد: در مساله مصرف مشروبات الکلی تقلبی، در نقاط مختلف کشور در همین دوره، با مراجعه تعداد کمتری از این بیماران که طبیعتا فشار کمتری به سیستم درمان وارد می‌کند، آمار فوت بیش از ۱۵ درصد داشته‌اند که البته مطابق با استانداردهای بین‌المللی است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اگرچه فوت حتی یک نفر از عزیزان هموطن تاثر برانگیز است، با این وجود تلاش بی‌دریغ کادر درمان استان خوزستان ستودنی است، خصوصا در شرایطی که همزمان ویروس کرونا مراکز درمانی را به خود مشغول کرده است.