پیام تسلیت دکتر ولی اله شجاعپوریان به مناسبت درگذشت حمید کهرام، نماینده اسبق اهواز:

از شمار دو چشم یک تن کم، وز شمار خرد هزاران بیش

دکتر ولی اله شجاعپوریان، نماینده اسبق بهبهان در مجلس شورای اسلامی در پی درگذشت دکتر حمید کهرام ، نماینده اسبق اهواز در مجلس پیام تسلیتی صادر کرد. متن این پیام بدین شرح است:

به نام خدا

در واپسین ساعات سال پر ملال ۱۳۹۸ خبری دردناک استان خوزستان را در سوگ و سوزی دیگر فروبرد و دردی بر دیگر دردها بیفزود. مرگ ناباورانه دکتر حمید کهرام آخرین جرعه تلخ این سال پر ملال بود که شرنگش در کام جان نشست. بزرگا مردا که سیاست و اخلاق و دانش و نجابت و لطافت و مردم داری را یکجا داشت .
دوستانی که ایشان را از سالیان پیش از پیروزی انقلاب می شناسند همگی وی را به فرهیختگی و کردار نیک شناخته اند . شخصیتی والا که در عین مبارزه از هرگونه جزم اندیشی به دور بود و در تمام عمر چه پیش از انقلاب و دوران مبارزه و چه پس از آن به دنبال استیفای حقوق ملک و ملت بود و از صمیم دل به مردمسالاری باور داشت و در این راه بجان می کوشید و از هیچ کوششی دریغ نداشت و به قدم و قلم و آبرو در این راه گام برمی داشت. آن گاه که در قامت یک دانشجوی مبارز علیه رژیم پهلوی بود و آن گاه که در جبهه و جنگ سلاح به دوش داشت و آن گاه که کسوت استادی در دانشگاه شهید چمران اهواز و آن گاه ردای نمایندگی مردم شریف اهواز را برتن داشت و آن گاه که در مناصب مدیریتی ایفای وظیفه می نمود خوش درخشید . بزرگمردی که در عین سیاست ورزی ،انسانی دین دار بود و بر مدار اخلاق و ایمان بود و از جاده عقلانیت ،اعتدال و انصاف آن سوتر نرفت و براستی در مکارم اخلاق و صدق و صفا زبانزد بود. هیچ گاه تصدی مناصب حکومتی وی را از صفای ذاتی و دیانتش دور نکرد و بر چهره لطافتش گرد تزویرو دنیاداری ننشاند .
راد مردی وطن خواه و ملّی بود که همیشه دغدغه ایران را در جان و دل داشت ‌و در تمامی دوران به رغم ناملایمات هیچ گاه از حق طلبی و خدمت صادقانه فروگذار نکرد . بمضمون حدیث شریف :”حب الوطن من الایمان” سخت به زادگاهش عشق می ورزید و در حد توان می کوشید تبلوری از صدا و صلای مردم خوزستان در نهادهای دولتی وحکومتی باشد و در جبران مظلونیت خوزستان بکوشد . این جانب به عنوان یک دوست و همکار از سالیان دراز شاهد تمام دلسوزیها، دغدغه ها و پیگیری های صادقانه و بی ادعای ایشان بوده ام . بزرگمردی که فقدانش ضایعه ای بزرگ برای خوزستان و ایران عزیز خواهد بود . ‌ پروازش بسی زودو تلخ و فقدانش جانکاه و غم انگیز است . روح پاکش با انبیا و اولیا و شهدا به ویژه برادر شهیدش محشور باد . اینجانب بنوبه خود در گذشت این رادمرد را به مردم شریف خوزستان و خاندان و بازماندگان محترمش صمیمانه تسلیت عرض می کنم . روحش شاد و یادش گرامی باد.

ولی الله شجاع پوریان. نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *