اندیمشک، میزبان دیروز زائران، خاک‌ریز مقابله با کرونای امروز

خورنا_ شهرستان اندیمشک در سال‌های دوران دفاع مقدس اولین میزبان رزمندگان در استان خوزستان برای دفاع از میهن اسلامی در جبهه جنوب و جنوب غربی میهن اسلامی بود.

در سال‌های اخیر نیز شهروندان اندیمشک هم‌نفس با عاشقان اباعبدالله حسین (ع) با آغاز همایش پیاده‌روی اربعین حسینی (ع) بیرق‌ها و مواکب را برافراشته و با عشق به اباعبدالله حسین (ع) اولین میزبان زوار اربعین حسینی (ع) در استان خوزستان شدند.

اعتقاد بر جمله «کُلُّ یَومٍ عاشورا و کُلُّ أرضٍ کَربَلا» در روزهای ابتدای سیلاب استان لرستان و خوزستان به‌درستی با یاری‌رسانی به استان همسایه خویش شتافتند و پس از درگیری استان خوزستان به سیلاب با استقرار در شهر الوان مشق عشق به حضرت عباس (س) و سالار شهیدان را دوباره به جای آوردند.

عشق و ارادت به شهدای دشت کربلا زمان و مکان نمی‌شناسد، یک روز میزبانی از رزمندگان دوران دفاع مقدس، روزی دیگر خدمت به زائر اباعبدالله (ع) و روز دیگر خدمت به شهر خادمین امام حسین (ع) را وظیفه خود می‌داند و وارد میدان عمل می‌شود.

هیئت فرهنگی و مذهبی بیت الزهرا (س) اندیمشک، مؤسسه خیریه مریم عذرا و هیئت عاشورای اندیمشک برای مقابله و مهار شیوع ویروس کرونا، خیمه‌های ارادت به اهل بیت (ع) را برپا و با تبدیل کارگاه دوزندگی به کارگاه ساخت ماسک پرچم مقابله با ویروس کووید ۱۹ را در کنار بیرق سالار شهیدان برافراشته‌اند.

تولید ۲۰ هزار ماسک توسط کارگاه تولیدی مجید، ستایش، حجاب، سلکا، باران و سنجاقک گوشه‌ای از شور توأم با شعور حسینی (ع) خود را در روزهای سخت جاری در مقابله با ویروس کووید ۱۹ فارغ از رنگ‌ها در زیر چتر بیرق اباعبدالله حسین (ع) نشان می‌دهد.

مشارکت خادمان هیئت فرهنگی مذهبی بیت‌الزهرا (س)، مؤسسه خیریه مریم عذرا، نیروهای جهادی، هیئت فرهنگی مذهبی عاشورا و خیرین اندیمشک برای مقابله با کرونا ویروس فارغ از رنگ‌ها نشان دهنده عشق و ارادت به بیرق سالار شهیدان فارغ از زمان، رنگ و مکان‌ها است.

در مرحله اول ۵ هزار ماسک برای مقابله با شیوع کرونا ویروس در اندیمشک در کنار اقلام بهداشتی به خانواده‌ها آسیب‌پذیر توزیع شد./ مهر

انتهای پیام/