امام جمعه بهبهان: ترور دانشمندان ایران اسلامی نشانه عجز دشمن است

خورنا: خطیب نماز جمعه بهبهان گفت: ترور دانشمندان ایران اسلامی به دست منافقان کوردل نشانه عجز و ناتوانی دشمن است.

به گزارش خورنا از بهبهان، حجت‌الاسلام عبدالرضا ابوعلی امروز در خطبه‌های نماز جمعه در جمع نمازگزاران با اشاره به سالروز شهادت هویزه اظهار کرد: نام هویزه همواره یادآور شهدای این شهر و شهدای دانشجو است که در آن روز با رهبری شهید حسین علم‌الهدی نقطه عطفی را در تاریخ هشت سال دفاع مقدس رقم زدند.

وی تصریح کرد: باید با بیان خاطرات ناگفته و آشکار شدن لایه‌های پنهان این رویداد تلخ که محصول تفکر غلط و خائنانه بنی‌صدر در طرد نیروها انقلابی و مردمی بوده و به شهادت جمعی از بهترین فرزندان این ملت انجامید، گرد فراموشی از چهره این حماسه بی‌نظیر زدوده شود و مردم عزیز کشورمان بیش از پیش با ابعاد مختلف آن آشنا شوند.

امام جمعه بهبهان به اجرای توطئه کشف و حذف حجاب توسط رضاخان اشاره کرد و با بیان اینکه این یک توطئه بزرگ برای ملت ایران بود، خاطرنشان کرد: کشف حجاب یا به عبارت بهتر حذف حجاب در ایران به دست رضاشاه به مرحله اجرا درآمد، بدون اینکه آنها این موضوع را مد‌نظر داشته باشند که در فرهنگ دینی و اسلامی کشور ما حجاب و عفاف از اهمیت قابل توجهی برخوردار بوده و هرگز کسی نمی‌تواند حتی کوچکترین مقداری از این اهمیت کم کند.

وی اضافه کرد: زنان در جریان کشف حجاب رضاخانی مقاومت آگاهانه‌ای از خود نشان دادند همانطور که در بعد از پیروزی انقلاب نیز در صحنه‌های مختلف حضور داشته و امروز نیز در سنگرهای علم و دانش و مسئولیت‌های سیاسی و اجتماعی حضور دارند که این‌ها همه به برکت انقلاب اسلامی و رهبری مرجعیت دینی است.

ابوعلی در ادامه سخنان خود به روز وقف نیز اشاره داشت و با تاکید بر اینکه وقف حاصل اراده مردم با ایمان بوده و باید این روحیه در جامعه احیا شود، اظهار کرد: وقف چشمه همیشه جاری است که هیچ‌گاه خشک نمی‌شود و انسان با وقف خود را بیمه می‌کند، از این رو باید مردم با اثرات دنیوی و اخروی وقف آشنا شده و در این راه با ارزش قدم بردارند.

وی در پایان با گرامیداشت شهدای هسته‌ای به خصوص شهید مصطفی احمدی‌روشن خاطرنشان کرد: دشمنان در همه صحنه‌های جنگ‌های سخت و نرم از ملت شکست خورده و ترور دانشمندان به دست منافقان کوردل، تنها نشانه عجز و ناتوانی آنان در مقابل ایران اسلامی است.