عطاری مدعی فروش داروی ضدکرونادر اروندکنارپلمپ شد

معاون غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی آبادان از شناسایی و پلمب یک باب عطاری غیرمجاز در اروندکنار خبر داد.

دکتر هدا مجیری گفت: با پیگیری‌های کارشناس واحد امور حقوقی و  فرآورده‌های طبیعی، طب سنتی و مکمل معاونت در بازدید نامحسوس تیم بازرسی معاونت غذا و دارو و با همراهی کارشناسان معاونت درمان و با همکاری شایسته پلیس اماکن اروندکنار، مقادیری محصولات غیرمجاز از این عطاری کشف و ضبط شد.

وی افزود: از این عطاری ۶۵ نوع پودر گیاهی ترکیبی و محصولات غیرمجاز کشف و ضبط و متصدی خاطی به مراجع قضایی معرفی شد. اجناس ضبط‌شده نیز پس از طی مراحل قانونی معدوم می‌شوند.

دکتر مجیری ادامه داد: در این عطاری یک پودر گیاهی ترکیبی برای پیشگیری، کنترل و درمان بیماری ویروس کرونا در فضای مجازی تبلیغ می‌شدکه با توجه به شرایط حساس کنونی کشور، این قبیل ادعاهای کذب و اغواگرانه با محصولات غیرمجاز توسط برخی افراد سودجو در فضای مجازی، باعث گمراهی و عوارض جبران ناپذیری می‌شود، بنابراین به مردم توصیه می‌شود به تبلیغات فریبنده اعتماد نکرده و تنها اخبار و اطلاعات را از مراجع رسمی دنبال کنند.

وی افزود: عطاری‌ها تنها مجاز به عرضه و فروش گیاهان دارویی به صورت خشک و مفرده و یا عرقیجات هستند و هیچگونه مجوزی برای ترکیب چندین گیاه دارویی با یکدیگر و فروش داروهای گیاهی ترکیبی را ندارند.

معاون غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان اضافه کرد: طبیعتاَ فروش چنین ترکیباتی در عطاری‌ها هیچگونه مجوز قانونی ندارد بنابراین فروش دارو شیمیایی و گیاهی از قبیل قرص، شربت و شیاف  تنها در اختیار داروخانه‌ها است و پودرهای گیاهی ترکیبی فقط توسط متخصص طب سنتی تجویز می‌شود.

دکتر مجیری تصریح کرد: شهروندان باید تمام اقلام دارویی، پودرهای مکمل رژیمی و ورزشی خود را از داروخانه‌ها تهیه کنند و در تقلبی نبودن کالا و تاریخ مصرف آن دقت‌نظر داشته باشند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *