حیدری: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، رسالت خطیر مسئولین است

خورنا- به گزارش روابط عمومی فرمانداری ویژه خرمشهر، محمد حیدری درجلسه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفتترویج فرهنگ ایثار و شهادت، رسالت خطیر مسئولین است.

 وی افزوداز آنجاییکه شهدا از جان خود گذشتند تا ما امروز در آرامش و امنیت زندگی کنیم حق زیادی بر گردن ما دارند،می بایست فرهنگ شهادت و ایثار توسعه پیدا کند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر تصریح کرددرجهت تحقق اهداف معنوی و ارزشی جمهوری اسلامی ایران و ادامه راه نورانی شهدا گام بر میداریم.

وی بر تعامل وهمکاری بین مسئولین برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تأکید کرد و گفتباید با تبعیت از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در جهت تقویت فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کنیم.

حیدری خاطرنشان کردامنیت ، اقتدار و صلابت نظام و کشور مرهون خون شهدا است، تنها سلاح کارساز در مقابله با تهاجم فرهنگی و حفظ نسل جوان ، توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ادامه راه پر افتخار شهدا است.

نماینده عالی دولت در شهرستان با بیان این که نسل امروز نیاز دارد تا با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا شود، افزودباید برنامه ریزی مناسبی در این زمینه صورت گیرد تا این فرهنگ غنی و ناب به جوانان و نوجوانان انتقال یابد.

وی افزودفرهنگ شهادت در کشور ما با فرهنگ عاشورا پیوند خورده و این پیوند ناگسستنی احیاگر نهضت های آزادی بخش در جهان اسلام بوده است.

حیدری بیان کرددر بطن انقلاب ما روحیه شهادت و شهادت طلبی وجود دارد لذا پاسداشت وحفاظت از این فرهنگ به نوعی صیانت از فرهنگ عاشورایی با پیشنیه تاریخیوطولانی است.

فرماندار ویژه خرمشهر گفتکاری که بر عهده و رسالت ماست انتقال پیام فرهنگ شهادت و ایثار است،   هرچقدر بتوانیم این جامعه تاثیر پذیر را با فرهنگ ایثارآفرین پیوند دهیم، موفق شده ایم.

وی با بیان اینکه در در شهرستان خرمشهر بستر های این کار فراهم است افزودشهرستان خرمشهراین افتخار را دارد که سرزمین شهادت نامگذاری شده است، وجب به وجب این خاک معطر به خون مطهر شهداست.

حیدری با اشاره به بیانیه مقام معظم رهبری در مورد گام دوم انقلاب گفت:در این راستا همه مسئولان وظیفه‌ی سنگینی بر دوش دارند و باید برای عملی کردن موضوعات این بیانیه بیش از پیش تلاش کنیم.

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهرافزود:به تعبیر مقام مظعم رهبری همه کشورهای غیر اسلامی و مسیحی عواملی برای حفظ هویت اجتماعی ، سیاسی و مذهبی خود دارند تا همبستگی ملی خود را حفظ کنند و در ایران اسلامی آن عامل، فرهنگ ایثار و شهادت است