مدیرکل مدیریت بحران خوزستان عنوان کرد:

لزوم همکاری تمامی دستگاهها و سازمان‌ها برای کنترل مبادی وروی خوزستان/ تدفین جان باختگان کرونا باید طبق پروتکل وزارت بهداشت انجام شود

مدیر کل مدیریت بحران با تاکید جدی بر کنترل مبادی ورودی استان بیان کرد: در حال حاضر مبادی مختلف ورودی استان از سوی فرمانداران در حال کنترل است اما در شرایط فعلی با توجه به درگیر بودن کامل مراکز بهداشتی در مباحث قرنطینه، درمان، بیماریابی باید سایر دستگاه ها و سازمانهایی چون هلال احمر، بسیج، ارتش و غیره نیز در این زمینه پای کار بیایند.

به گزارش خورنا کیامرث حاجی زاده امروز پنجشنبه ۲۲ اسفند در ستاد کنترل و مدیریت ویروس کرونا در استان خوزستان اظهار داشت: در حال حاضر فرمانداران در شهرستان های مختلف با بحران ها و مسایل مختلفی درگیر هستند که جا دارد به پاس تلاش های خوبی که تا به امروز داشته اند به همه آنها خسته نباشید گفت.

وی با اشاره به دستور استاندار خوزستان مبنی بر مشخص کردن نقاهتگاه توضیح داد: مرکز آموزش فنون شرکت نفت یکی از نقاهتگاه هایی است که برای بیمارانی که دوران نقاهت خود را می گذارند در نظر گرفته شده است، ۲ مرکز دیگر نیز در حال آماده سازی است، پیشنهاد میشود منطقه ویژه اقتصادی پشتیبانی از نقاهتگاه ها را برعهده بگیرد.

مدیر کل مدیریت بحران با تاکید جدی بر کنترل مبادی ورودی استان بیان کرد: در حال حاضر مبادی مختلف ورودی استان از سوی فرمانداران در حال کنترل است اما در شرایط فعلی ضرورت دارد همه دستگاه ها و سازمانهایی چون مانند هلال احمر، بسیج، ارتش و غیره پای کار بیایند چراکه مراکز بهداشتی به طور کامل در گیر با مساله قرنطینه، درمان، بیمار یابی و … هستند و نیروهای آن ها کفاف نمی‌دهد.

وی ادامه داد: نکته دیگر این اینکه پیشنهاد می شود از ظرفیت بیمارستان های صحرایی و بیمارستان های سپاه برای بیماران کرونایی استفاده شود این بیمارستان ها از ظرفیت خوبی برخودار هستند، همچنین بیمارستان قدیم خرمشهر از سوی شرکت نفت تجهیز شود و مورد استفاده قرار گیرد.

حاجی زاده تاکید کرد: تدفین فوتی های ناشی از ویروس کرونا تنها و تنها براساس پروتکل و دستورالعمل های وزارت بهداشت صورت گیرد و دانشگاه های علوم پزشکی سطح استان و فرمانداران نظارت جدی بر این مساله داشته باشند.

وی بیان کرد: تاکنون هر آنچه ماسک در انبارهای مدیریت بحران استان موجود داشتیم در اختیار داشتگاه های علوم پزشکی به عنوان خط مقدم مبارزه با کرونا قرار دادیم ، همچنین ماسک هایی دیگری نیز در اختیار دستگاه های خدماتی همچون آتشنشانی، پلیس راهور، نیروهای امنیتی، نیروهای خدماتی و … قرار دادیم چراکه کارهای خدماتی و ضدعفونی اماکن عمومی را برعهده دارند.

جانشین استاندار در ستاد پیشگیری و مقابله با بحران استان در پایان بیان کرد: در حال حاضر پیگیر تامین ماسک هستیم و به محض دریافت ماسک های جدید مجددا در اختیار دانشگاه های علوم پزشکی سطح استان قرار می دهیم تا این لحظه شرکت فولاد استان بسیار خوب عمل کرده است و در بحران های مختلف همکاری و همیاری خوبی در استان داشته است.