گوش های کر، از کرونا خطرناک ترند

صالح ساری پور- این روزها همه از کرونا سخن می گویند. اخبار همه شبکه های تلویزیونی ورادیویی، داخلی وخارجی،آمار وأرقام مبتلایان وجان باختگان کرونا را لحظه به لحظه اعلام می کند.
همه مدارس ودانشگاه ها تعطیل شدند.اکثر ادارات نیمه تعطیلند.مردم نگرانند، ولی بیشترشان توصیه های بهداشتی را مو به مو اجرا می کنند.

متأسفانه، دراین میان، عده ای لا ابالی وبی توجه،همه هشدارها وخطرها را زیر پا می گذارند.

زمانی که اکثرمردم درخانه هایشان به جنگ کرونا رفته اند. اینان تارزان بازی در می آورند.
شجاعت وجسارت آنها ناجوانمردانه گُل می کند.خودخواهانه به همه توصیه ها دهن کجی می کنند.گویی نمی دانند که خطر ویروس کرونا جهانی شده است.

انگار بازار ندیده اند.! مغرورانه به دهن اژدها می روند ونه تنها خود بلکه شهروندان یک شهر را بخطر می اندازند.*

*اینان بجای ماسک سمعک نیاز دارند. باید با صدایی بلند به آنها تذکر داد. ظاهراً خود را به کَری زده اند.زمانی که باید باشند. نیستند،وزمانی که نباید باشند. همه خطرات رابرای خود وآبادان جاهلانه به جان می خرند.

سوراخ کردن کشتی برایشان کاری ندارد.ادعا دارند می توانند بدون کشتی هم به ساحل رسید.

*اینها از کرونا هم خطر ناک ترند.
به گمانم آنهاهمانهایی هستند که با لا ابالی هایشان رتبه علمی آموزش وپرورش آبادان وخرمشهر را در استان خوزستان،پایین جدول آورده اند.خوزستانی که حال خوشی ندارد ورتبه علمی آن در کشور آخر است.

اینها شاید، همانهایی هستند که روز انتخابات، شب هنگام به ثمن بخس وناچیزرای خود را فروختند.اهل افراط وتفریطند،بعضی وقتها، بسهولت طُعمه چرب ونرم عوام فریبان می شوند. با یک جمله وبایک تبسم وخنده وگاهی با یک اقدام نمادین می بازند.
آری لازمه پیروزی بر کرونا مقابله با این گونه تفکرات است.
تا این اندیشه ها هستند.نه این کرونا بلکه کروناهای دیگر نیزدر کمین آبادان وخرمشهراست.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *