راه‌اندازی خط تولید محلول ضدعفونی دست در آبادان

خورنا- با حضور معاون غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان اولین خط تولید محلول ضد عفونی دست در آبادان افتتاح شد.

دکتر هدا مجیری با اشاره به اقدامات انجام‌شده جهت رفع نیاز مردم شهرستان‌های آبادان و خرمشهر به مواد ضدعفونی کننده جهت مبارزه با ویروس کرونا اظهار کرد: بر اساس مجوز صادر شده در کمیته فنی و تخصصی تایید صلاحیت پروانه‌های بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی آبادان برای ۲ کارخانه تولید مواد شوینده، خط تولید محلول ضدعفونی‌کننده دست راه‌اندازی شد.

وی افزود: خط تولیدی دوم در روز شنبه راه‌اندازی خواهد شد و الکل این دو خط تولیدی با هماهنگی‌های صورت گرفته از این معاونت از کارخانه های الکل‌سازی خرمشهر تامین می‌شود.

مجیری با اشاره به اینکه کارخانه به صورت ۲شیفت در حال کاراست گفت: خط تولیدی که افتتاح شد ظرفیت تولید روزانه ۷۵۰۰ ظرف ۵۰۰ سی سی محلول ضد عفونی‌کننده دست را دارد تا پس از تولید در این کارخانه‌ در اختیار مردم قرار بگیرد. امیدواریم با راه‌اندازی این دو خط تولیدی، شاهد تامین نیاز این شهرستان‌ها باشیم.

معاون غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی آبادان تصریح کرد: محلول تولیدشده در این ۲ کارخانه بر پایه الکل اتیلیک ،گلسرین و افزودنی‌های مجاز آرایشی و بهداشتی است و در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا مورد استفاده مردم قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: محصول تولیدشده در این کارخانه‌ها، با ظرف‌های ۵۰۰ سی‌سی برای مصارف مردم  و گالن‌های ۱۰ و ۲۰ لیتری به منظور استفاده ادارات، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تولید می‌شود.