معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر بر تعطیلی هتل ها و اماکن سیاحتی تاکید کرد

 

خورنابه نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان خرمشهر/ محمد حیدری در جلسه شورای سلامت گفت ؛ کنترل، نظارت و رصد مهمانسراها، هتل ها و قهوه خانه ها از اولویت کاری مسولین ستاد مبارزه با ویروس کرونا میباشد.

وی افزود: بایستی فعالیت های اجتماعی و تجمع مردم در اماکن عمومی ، هتل ها و قهوه خانه های سنتی کاهش یابد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر تصریح کرد : کارگاه های ضایعاتی باید پلمپ شود و یک منطقه مخصوص برای پسماندهای عفونی در نظر گرفته تا آهک پاشی شوند.

حیدری با بیان اینکه دست فروشان نکات بهداشتی را رعایت نمی کنند، اظهار داشت:بازارهای روز بیش از هر جای دیگر ضدعفونی شود و جمعه بازار نیز در هفته آینده  تعطیل خواهد شد.

وی افزود: در ارتباط با تعطیلی برخی از اماکن در جلسه شورای تامین و شورای سلامت بر آن تاکید شده و مجتمع های تجاری موظفند مصوبات ستاد پیشگیری از شیوع بیماری کرونا را رعایت کنند.

نماینده عالی دولت خاطرنشان کرد : امروز شهرستان خرمشهر کاملا در بخش توزیع مواد ضدعفونی کننده نظیر الکل و ژل کاملا در شرایط عادی قرار دارد و داروخانه ها و واحدهای تولید کننده برای توزیع هماهنگ هستند و نظارت مستمر صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه کماکان ضدعفونی و گندزدایی شهر و روستا ادامه دارد، گفت:تصمیم ویژه برای ضدعفونی کردن محله به محله گرفته شده و با تشکیل تیم مشترک بهداشتی کلیه مناطق شهرستان ضدعفونی میشود.

حیدری افزود: در این راستا کمیته امداد امام و اداره بهزیستی همکاری لازم با تیم های بهداشتی را داشته باشند تا بتوانیم اقدام جامع و برنامه مانع از انتشار ویروس در شهرستان خرمشهر باشیم.

فرماندار ویژه خرمشهر ادامه داد: کمیته مشارکت مردمی در کنار همکاریهای بسیج تشکیل شده و در مجموع همه اجزای مدیریتی، بهداشتی و خدماتی در کنار هم قرار میگیرند تا یک رویکرد جامع که خروجی آن سلامت مردم است حاکم شود.

حیدری گفت: کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ورود خودروها را مغایر با سیاست ملی مبارزه با کرونا اعلام کرده اما مسئله بسیار مهم استقرار تیم های غربالگری بهداشتی در ورودی شهرهاست که این کار در حال انجام است.

وی ارزیابی مدیریت بحران را از اهداف تشکیل جلسه شورای سلامت بیان کرد و گفت: تیم های مستقر در ورودی شهر نیاز به تقویت دارند و چنانچه نیاز به کانکس باشد شهرداری این را انجام خواهد داد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر آموزش پیشگیری از انتشار بیماری کرونا را ضروری دانست و گفت: باید از فرصت فضای مجازی برای آموزش استفاده کرد و با همکاری بهداشت ازطریق مدیریت آموزش و پرورش این کار انجام شود.

*حیدری با اشاره به فاضلاب شهری گفت: در این خصوص جلسه ای با مسولین اداره آبفای شهری و روستایی و پیمانکاران خواهیم داشت انتقادات زیادی بر پیمانکاران وارد شده و بودجه ای به میزان ۱۵۰ میلیارد تومان تعریف شده که در هیچ شهرستانی این میزان بودجه تعیین نشده ولی عملکرد ضعیف است.

وی ادامه داد: اگر پیمانکاران این روند را ادامه دهند قطعا تصمیمات دیگری خواهم گرفت که به نفع مردم شهرستان خواهد بود و برخورد قانونی صورت می گیرد.

فرماندار ویژه خرمشهر گفت: در مینوشهر هشت میلیارد تومان بودجه برای آبرسانی انجام شده ولی به خاطر یک اتصال جزیی مردم را از نعمت آب محروم شده اند.

وی افزود: به رغم گذشت چهار سال از تخصیص بودجه برای فاضلاب خرمشهر ولی تاکنون کار به اتمام نرسیده است.

حیدری بیان کرد: مسولیت مراقبت از جامعه بر عهده ما است و اکیپ های بهداشتی باید در محله های شهری و روستاها تشکیل و فعالیت خود را افزایش دهند.