ریزش یک منزل مسکونی در بهبهان به دلیل فرسودگی

خورنا: رئیس جمعیت هلال احمر بهبهان گفت: در ساعات اولیه صبح امروز یک باب منزل مسکونی در این شهر به دلیل فرسودگی زیاد فرو ریخت.

غلامرضا شهبازی‌مقدم دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بهبهان در خصوص این حادثه اظهار کرد: در دقایق اولیه نیمه شب ریزش سقف یک ساختمان مسکونی به آتش‌نشانی بهبهان اطلاع داده می‌شود که ماموران پس از حضور در صحنه، جمعیت هلال احمر را از وقوع این حادثه آگاه کردند.

وی افزود: پس از حضور نیروهای امدادی در صحنه و خارج شدن افراد ساکن در آن منزل، در ساعت چهار صبح کل ساختمان به علت فرسودگی بسیار زیاد فرو می‌ریزد.

رئیس جمعیت هلال احمر بهبهان با بیان اینکه این منزل مسکونی در خیابان امام حسین(ع) این شهر قرار دارد، تصریح کرد: نیروهای هلال احمر با آگاه شدن از وضعیت خانواده ساکن در این ساختمان، مقداری مواد خوراکی و پوشاک را در اختیار آنان قرار دادند.

وی ادامه داد: همچنین به دلیل معلولیت یکی از فرزندان این خانواده، به اداره بهزیستی بهبهان برای سکونت موقت آنها با همکاری فرماندار اطلاع داده شد.

شهبازی‌مقدم در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه این حادثه تلفات جانی و مصدومیت نداشته است.

جای خالی مقاوم سازی ساختمان در بافت فرسوده بهبهان

این سومین حادثه ریزش ساختمان در یک ماه گذشته در بهبهان است، حادثه نخست در روز عاشورای حسینی در خیابان شهید کشتکاران در نزدیکی امامزاده حیدر(ع) رخ داد که طی آن یک باب منزل مسکونی فرسوده به درون خیابان فرو ریخته و یک دستگاه پراید متوقف شده در کنار خود را زیر آوار مدفون کرد.

دومین حادثه نیز در همین خیابان تکرار شد و این بار نیز حادثه تلفات جانی نداشت و این بار حادثه در خیابانی دیگر و در بافت فرسوده بهبهان اتفاق افتاده است.

اما نکته قابل تامل این است که این حوادث همواره به خیر و خوشی نگذشته و هر لحظه امکان فرو ریختن یک ساختمان دیگر و به خطر افتادن جان چند انسان وجود دارد.

سئوال پیش آمده نیز این است که مسئولان بهبهان چه فکری به حال منازل و ساختمان‌های فرسوده موجود در بافت قدیم و فرسوده این شهر دارند تا از تکرار اینگونه حوادث جلوگیری کنند؟