کیست یاریگری که سلامت مردم خوزستان را یاری کند؟

هوشنگ نوبخت

خورنا – آنچه نباید اتفاق می افتاد، افتاد و ویروس منحوس کرونا وارد جغرافیای ایران عزیز شد تا هموطنان عزیزمان را به یک چالش و مبارزه ی بزرگ دعوت کند.

شکی نیست که بی تدبیری و سو مدیریت همیشگی، باعث انتشار گسترده ی این مهمان ناخوانده در سراسر کشور شد.

از حاشیه ها و گذشته که مرورش هم اذیت مان می‌کند، بگذریم و معقول این است که به آینده بیندیشیم.

الان و در این شرایط حساس که خیلی ها در این بحران، نان شان بریده شده و خانه نشین شده اند، هستند بسیاری که سوار بر موج کرونا یکه تازی می کنند، از استوری های زیر پتویی قشنگ و حضور همیشگی در جلوی دوربین ها و اعلام های انسان دوستانه در فضاهای مجازی و بسیاری شعارهای رنگین که بعدها مشخص خواهد شد که ننگین و پوشالی بوده اند تا از آنطرف، سودها و احتکارها یی که از زهر مار هم برایشان شیرین تر است.

از این خوان هم که بگذریم متوجه می شویم که در حال حاضر فرصت طلایی برای اتخاذ یک تصمیم مدیریتی مناسب است که بلکه تا حدودی از انتشار فاجعه بار این ویروس جلوگیری کرد.

فصل، فصل تعطیلات و هوا هم هوای سفر و گردش است و خوزستان نیز همچون همیشه ی تاریخ یکی از اولین گزینه ها برای مسافرانی که هوس کباب کرده اند و کنار و خرما و ماهی و فلافل و این زمینه علامت خطر بزرگی است که همه ی کشور و به خصوص خوزستان را تهدید می کند.

استاندار اصفهان که همیشه حداقل یک قدم از لحاظ تدابیر لازم، از ما جلوتر بوده، اینبار نیز از دیگران پیشی گرفت و اعلام کرد که شرایط میزبانی از هیچ مسافری را ندارد و نشان داد که هم سلامت هموطنان و مسافران برایش مهم است و هم سلامت شهروندان اصفهانی این در حالی است که مسئولین جزیره ای خوزستان هنوز به یک وحدت نظر در این زمینه نرسیده اند تا تصمیم کبری خود را اعلام و رسانه ای کنند.
شهردار جوان مان بیانیه می دهد و مورد هشدار قرار می گیرد. استاندار هم هنوز اطلاعیه ای مقتدرانه صادر نکرده است. شورای تامین و سلامت هم معلوم نیست، منتظر چه هستند؟

امیدوارم تا دیرتر نشده و سایه شوم این ویروس به روستاها و عشایر خوزستان نرسیده که شاید هم رسیده باشد، یک نفر در این استان، تصمیم کبری درس تدبیر را بگیرد و همه ی راههای ورودی به استان را ببندد تا سلامت هموطنان و هم استانی های عزیزمان بیش از این در معرض خطر مرگ قرار نگیرد.