رئیس پلیس خوزستان خبر داد:

کاهش ۹ درصدی جرائم خشن در خوزستان

فرمانده انتظامی خوزستان از کاهش ۹ درصدی جرائم خشن در سطح استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خورنا سردار “حیدر عباس زاده” با بیان اینکه یکی از اولویت‌های مهم فرماندهی انتظامی خوزستان مقابله با جرائم خشن در کل استان است، اظهار داشت: به لطف خدای متعال با تلاش‌های بسیار خوب و ارزشمندی که همه همکاران در مجموعه نیروی انتظامی خوزستان پلیس های آگاهی و اطلاعات فرماندهی انتظامی شهرستان ها داشتند از ابتدای سال جاری تا کنون شاهد کاهش ۹ درصدی انواع جرایم خشن در استان هستیم.

وی افزود: همه مولفه های جرائم خشن در استان اعم از سرقت های مسلحانه، به عنف، قتل، تجاوز به عنف، گروگانگیری، آدم ربایی و شرارت بحمدلله در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

فرمانده انتظامی استان خوزستان در خصوص شناسایی و دستگیری سارقان و مجرمان جرایم خشن تصریح کرد: با تلاش‌های بسیار خوب و ارزشمندی که همه همکاران به ویژه پلیس‌های تخصصی آگاهی و اطلاعات، روسای کلانتری‌ها، پاسگاه‌ها و بخش‌های انتظامی در سراسر استان داشتند از ابتدای سال جاری تا این لحظه ۹۴ درصد از جرایم خشن عاملان آنها شناسایی و کشف شدند که بخش قابل ملاحظه ای از اموال مسروقه نیز مسترد شده است.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه در ارتباط با سرقت ها به لطف خدای متعال از ابتدای سال جاری تاکنون ۴ درصد کاهش وقوعات سرقت ها در سطح استان داشته ایم، تصریح کرد: کشفیات سرقت ها نیز از ابتدای سال تا کنون ۸۴ درصد بوده که از میانگین مقایسه با کشفیات کشوری رشد خوبی داشته است.

فرمانده انتظامی خوزستان در خصوص کشفیات سلاح و مهمات غیرمجاز بیان داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۶۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش کشفیات داشته ایم و همین روند جمع آوری سلاح و مهمات، شناسایی و دستگیری عاملان تیراندازی ها با همین صلابت و شدت عمل ادامه خواهد یافت.

سردار عباس زاده در خاتمه خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی خوزستان مصمم هستند با پدیده جرایم خشن با قاطعیت و با صلابت برخورد کنند و این کاهش جرایم خشن در استان و افزایش کشفیات آن موید عملکرد خوب ناجا می باشد.