داوریهای جشنواره “پایتخت پنجره ها” به پایان رسید

خورنا : بخشهای مختلف جشنواره هنری مقاومت با عنوان‌ “پایتخت پنجره ها” به پایان رسید و در کل یک هزار و ۳۷۵ اثر به این جشنواره راه یافت.

به گزارش خورنا و به نقل از مهر، داوری بخش نمایشنامه سومین جشنواره هنری مقاومت “پایتخت پنجره ها” با بررسی و بازخوانی ۱۸ متن نمایشی پایان یافت.

عبدالرضا سواعدی مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری آبادان و یکی از داوران این جشنواره گفت: متنهای نمایشی امسال از سراسر استان به دبیرخانه جشنواره رسیده و از شش متن نمایشی به عنوان آثار برگزیده تقدیرخواهد شد.
عبدالرضاسواعدی، ابوالقاسم غلام حیدر و محمد غدیرزاده داوران بخش نمایشنامه سومین جشنواره پایتخت پنجره ها هستند.
پایان داوری بخش شعر
 با پایان یافتن داوری بخش شعر سومین جشنواره هنری مقاومت با عنوان “پایتخت پنجره ها” برگزیدگان این بخش روز ۳۱ شهریور معرفی می شوند.
مانا مداح مسئول دفتر آفرینش های ادبی حوزه هنری آبادان و دبیر علمی و اجرایی بخش شعر و داستان سومین جشنواره پایتخت پنجره ها آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره را۲۵۰ قطعه شعر و ۱۴۰ داستان اعلام کرد که مورد بازخوانی و داوری قرار گرفته است.
به گفته وی، اشعار رسیده در دو بخش کلاسیک و سپید، مورد ارزیابی و داوری قرار گرفته و در هر بخش، سه برگزیده و سه شایسته تقدیر انتخاب شده است.
بهمن ساکی، سعید باجوند و ناصرندیمی داوران بخش شعر جشنواره امسال هستند.
پایان داوری بخش عکس
 با داوری ۵۸۵ قطعه عکس از مجموع ۹۶۷ اثر ارسال شده به دبیرخانه سومین جشنواره هنری مقاومت «پایتخت پنجره ها» برگزیدگان این بخش انتخاب شدند.
 مولود اسفندیاری مسئول واحد تجسمی حوزه هنری آبادان ضمن اعلام این خبر افزود: آثار در دو بخش تک عکس و مجموعه عکس مورد داوری قرارگرفت. در هر بخش سه اثر برگزیده شده و ۱۶ اثر نیز شایسته تقدیر دانسته شد.
وی به این نکته اشاره کرد که عکسهای رسیده به دبیرخانه جشنواره از سراسر استان است و ۳۸ قطعه عکس نیز برای نمایشگاه عکس پایتخت پنجره ها انتخاب شده است.
برگزیدگان بخش عکس به همراه برگزیدگان بخشهای شعر و داستان و نمایشنامه ۳۱ شهریورماه همزمان با آغازهفته دفاع مقدس معرفی شده و هفتم مهرماه در آئین پایانی جشنواره در اهواز تقدیر می شوند.
خرمشهر میزبان عکسهای آبادان می شود
 ۵۰ قطعه عکس از آثار برگزیده اولین جشنواره هنری مقاومت “پایتخت پنجره ها” در موزه دفاع مقدس خرمشهر به نمایش گذاشته می شود.
این نمایشگاه با همکاری مدیریت موزه دفاع مقدس خرمشهر از ۳۱ شهریور تا پنج مهرماه میزبان علاقمندان است. آثار عکس برگزیده جشنواره های اول و دوم پایتخت پنجره ها درقالب کتاب عکس منتشر و طی مراسمی رونمایی خواهد شد.
نگاه هنرمندان عکاس آبادان باید تغییر کند
بخش عکس سومین جشنواره هنری مقاومت «پایتخت پنجره ها» گفت: در بررسی و داوری آثار رسیده به سومین جشنواره پایتخت پنجره ها به این نکته رسیدم که زاویه دید و نوع نگاه هنرمندان عکاس آبادان باید تغییرکند تا در خلق اثر خلاق موفق باشند.
آرش آبخو معتقد است آثار رسیده به جشنواره امسال از کمبود نگاه خلاق رنج می برد و با وجود افزایش قابل توجه کارهای دریافت شده، کیفیت ممتازی در اغلب آثار وجود ندارد.
وی که در دو دوره گذشته جشنواره به عنوان داور حضور داشته، عکس های جشنواره اول پایتخت پنجره ها را بسیار بهتر دانست و به این نکته اشاره کرد که آثار عکس جشنواره دوم نیز کیفیت خلاق و مطلوبی داشت.
داور سومین جشنواره پایتخث پنجره ها اظهار امیدواری کرد: عکاسان جوان آبادان با مرور تجربه ها و داشته های عکاسی هنرمندان پیشکسوت و افزایش دانش خود آثار بهتری خلق کنند.
در جشنواره امسال، ۹۶۷ قطعه عکس به دبیرخانه رسیده که در قالب ۱۵ مجموعه عکس و ۴۱۵ تک عکس بازبینی شده است.