مدیرکل مدیریت بحران خوزستان عنوان کرد:

کرونا و ملخ کلکسیون بحران های خوزستان را تکمیل کردند/ لزوم افزایش تاب آوری رودخانه ها برای مقابله با سیلاب

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به شیوع ویروس کرونا و هجوم ملخ ها در استان گفت: خوزستان در چهار سال گذشته با بحران های متعدد رو به رو بوده است و اکنون کلکسیون این بحران ها در استان با هجوم ملخ ها و کرونا کامل شد.

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز کیامرث حاجی زاده شامگاه جمعه ۹ اسفند ۹۸ در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان خوزستان ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: کشور با تمام توان و امکانات برای کاهش انتشار کرونا ویروس در تلاش است که به تبع آن در استان خوزستان نیز دانشگاه علوم پزشکی تاکنون اقدات بسیار خوبی را انجام داده است بنابراین لازم است برای کاهش میزان آسیب‌دیدگی‌ها در این زمینه همه در کنار دانشگاه حضور داشته باشیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان با بیان اینکه اکنون خوزستان در شرایط خاصی قرار دارد اظهار کرد: سه بحران سیل، ویروس کرونا و هجوم ملخ ها همزمان این استان را تهدید می کند که باید این بحران ها را با همکاری و همدلی مدیریت و به سلامت از آنها عبور کرد تا کمترین خسارت ها را داشته باشیم.

وی ضمن اشاره به تهدید هجوم ملخ‌ها به مزارع استان گفت: این مسئله به سادگی نمی‌توان از آن عبور کرد و‌ به اندازه مبارزه با ویروس کرونا باید از سوی مسئولین جدی گرفته شود زیرا در حال حاضر بسیاری از محصولات کشاورزی استان آماده بهره برداری هستند و اگر مورد هجوم ملخ های صحرایی قرار بگیرند با مشکلات بسیاری مواجه خواهیم شد.

حاجی زاده در پایان از ریزش بارندگی‌های بسیار سنگین در بالادست سدهای خوزستان طی چند روز گذشته خبر داد و یادآور شد: اگرچه با مدیریت مناسب موفق به کنترل سیلاب حتمی ناشی از این بارندگی‌ها شدیم ولی افزایش تاب آوری رودخانه‌ها و ‌کنترل مخازن سدها برای جلوگیری از سیلابهای احتمالی آینده لازم و ضروری است.