آزمایشگاه تشخیص کرونا استان خوزستان به بهره برداری رسید

خورنا_ آزمایشگاه تشخیص کرونا ویروس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با حضور دکتر شریعتی استاندار خوزستان و دکتر ابول نژادیان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز و جمعی از مسئولین افتتاح شد.

 استاندار خوزستان با بیان اینکه امکان تشخیص و درمان کرونا در استان فراهم است، گفت: به منظور انجام تست‌های کرونا ویروس، دو آزمایشگاه در اهواز تجهیز شده که آزمایشگاه واقع در امانیه مخصوص بیماران استان خوزستان است و آزمایشگاه دوم واقع در منطقه زیتون برای بیماران استان‌های مجاور در نظر گرفته شده است.

غلامرضا شریعتی در حاشیه افتتاح آزمایشگاه تشخیص کرونا ویروس دانشگاه علوم پزشکی اهواز در منطقه امانیه اظهار کرد: بنیه علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به گونه‌ای است که امکان رصد و پایش و آزمایش و انجام تست‌های لازم برای بیماری‌های مختلف را دارد و از نظر تجهیزات و نیز از نظر رتبه و توان علمی و کارشناسی و همچنین وجود تکنسین‌های زبده مشکلی ندارد

 وی افزود: با توجه به اینکه اخیرا با شیوع ویروس کرونا مواجه شده‌ایم و با این موضوع دست و پنجه نرم می کنیم، لازم بود که سریعا آزمایشگاه فوق تخصصی و ویژه مختص این بیماری آماده شود. با توجه به سیاست‌های وزارت بهداشت و اقداماتی که دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز انجام داد، این آزمایشگاه اکنون آماده است و از امروز، انجام تست‌های کرونا ویروس را آغاز کرده است.

شریعتی بیان کرد: به منظور انجام تست‌های کرونا ویروس، دو آزمایشگاه در اهواز تجهیز شده که آزمایشگاه واقع در امانیه جنب مرکز جامع سلامت، مخصوص بیماران استان خوزستان است و آزمایشگاه دوم واقع در منطقه زیتون برای بیماران استان‌های مجاور در نظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: این آزمایشگاه مجهز به سه دستگاه است که می‌توانند همزمان کار تشخیصی دو مجموعه ۷۵ نمونه ای و یک مجموعه ۹۶ نمونه‌ای و مجموعا حدود ۲۵۰ نمونه آزمایشگاهی را همزمان انجام دهند. هر نوبت، کار حدود سه چهار ساعت طول می‌کشد و بنابراین در هر روز می‌توانند دو بار کار تشخیص نمونه‌ها را انجام دهند بنابراین مشکلی بابت انجام آزمایش وجود ندارد.

استاندار خوزستان ادامه داد: کیت‌های آزماشی نیز موجود و همه امکانات فراهم شده و امکان تشخیص زودرس افراد آلوده و بیمار در سریعترین زمان مقدور است. مردم آرامش خاطر داشته باشند که می‌توانیم در سریعترین زمان، بیماری را تشخیص دهیم و اقدامات کنترلی و پشتیبانی و حفاظتی را برای افرادی که آلوده می‌شوند، انجام دهیم و از این بابت جای نگرانی نیست.

وی گفت: بیمارستان‌هایی که برای قرنطینه لازم بوده نیز آماده شده است. این ویروس، خصلت‌های خاص خود را دارد و یک RNA ویروس است و باید با طمئنینه و حوصله برای کنترل آن گام برداریم. تلاش می‌کنیم با برنامه‌ریزی علمی و کارشناسانه این کار را در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و سایر دانشگاه‌های تابعه استان انجام دهیم و امیدواریم با این تمهیدات بتوانیم سریعتر این بیماری را کنترل کنیم.

شریعتی بیان کرد: علاوه بر اینکه امکان تشخیص فراهم است، اساتید و پزشکان حاذق هم برای درمان آماده هستند. عزم جزم است که مشکلی در خوزستان پیش نیاید و تمام کارهای لازم برای بیمار مبتلا یا ناقل در خوزستان انجام خواهد شد.

انتهای پیام/