کرونا وطنی بی رحم تر از کرونای چینی!!

احمدرضا رستمی

خورنا – از سرزمین اژدهای زرد می‌آید، چِقر و بد بدن است و به راحتی انسانی بالغ را از حالت عمودی به افقی تبدیل و سپس فتیله پیچ ‌می‌کند.

بله صحبت از کرونا ویروس یا کووید ۱۹ می‌باشد که بیش از دو هزار نفر را تاکنون در چین کشته و در ایران نیز چندین نفر را به کام مرگ فرستاده است.

این ویروس که قدرت سرایت بالایی دارد و با یک عطسه معمولی تا دست دادنی ساده از فردی به فرد دیگر انتقال پیدا می‌کند اکنون با تبدیل شدن به بحث روز کشور، مردم را در برزخی از بیم و امید نگه داشته است.

بیم از آن جهت که میزان شیوع و مرگ و میر ناشی از این بیماری خیلی بیشتر از آن چیزی باشد که مسئولین می‌گویند و امید هم از آن جهت که شاید تقی به توقی بخورد و به زودی آمپول و داروی آن کشف و در اختیار مردم قرار بگیرد.

اما فارغ از این کرونای چینی و عربده‌کشی‌های کنونی آن در سطح دنیا یک نوع دیگر از کرونا هم وجود دارد که بومی مملکت ما بوده و بسیار وحشی تر و بیرحم تر از نوع چینی آن است!!

این نوع کرونا که به آن کرونای وطنی هم می‌گویند همیشه با شروع کوچکترین بحرانی در جامعه خود را نمایان کرده و با تشکیل یک بازار سیاه کثیف، خون مردم بینوا را در شیشه می‌کند. بطوریکه در بحث کرونای اخیر ماسک را به چندین برابر قیمت رسانیده و ژل ضدعفونی کننده و دستکش بهداشتی را نیز در سطح جامعه نایاب کرده است.

البته مسئولین محترم هم به جای چاره‌‌اندیشی‌های اساسی برای حل این معضل و تامین هر چه سریعتر این اقلام بهداشتی، تنها مانند هویج نگاه می‌کنند و فقط با دادن وعده‌‌های سرخرمنی به مردم، نوید نوش داروی پس از مرگ سهراب را می‌دهند.

بهرحال کرونای چینی دیر یا زود درمان می‌شود و تنها نامی از آن در خاطره تاریخ باقی می‌ماند ولی کرونای وطنی از آنجا که حکایت دیگری دارد و دستهای پنهانی در آن دخیل است حالا حالاها هست و خواهد بود و درمانش به این سادگی امکان پذیر نخواهد بود!!…..والسلام

احمدرضا رستمی اسفند ۹۸

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • شهروند باسلام ، البته از حالت عمودی به افقی تبدیل می کند ، موفق باشید