هر کیلو برنج، ۵ هزار تومان

خورنا: علی ایران پور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه قیمت هر کیسه برنج هندی و پاکستانی در استان اصفهان به حدود ۵۰ هزار تومان رسیده است گفت: با توجه به اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت قیمت دولتی هر کیسه برنج را ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرده بود به جهت عدم نظارت کافی به رسیدن برنج ها به دست مصرف کننده و عدم کنترل قیمت ها، سودجویان به نیت اینکه برنج ها را شب عید به قیمت چند برابر بفروشند دست به احتکار زده اند.

نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حتی رستوران داران اصفهانی برای تهیه برنج با مشکل روبرو شده اند ادامه داد: این اتفاق در چند استان دیگر هم رخ داده اما شدت آن در اصفهان بیشتر است.

وی همچنین با اشاره به افزایش قیمت مرغ در تابستان به علت کمبود دانه های خوراکی گفت: با توجه به اینکه مرغ داران، دامداران، کشاورزان و باغداران همگی زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی هستند، وزارت جهاد بهتر می تواند مسائل مربوط به این حوزه ها را کنترل کند.

ایران پور افزود: زوایا و ویژگی های مختلف طرح انتزاع وظایف وزارت جهاد کشاورزی از وزارت صنعت و معدن هفته گذشته در کمیسیون مشترک مجلس مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به مشکلات به وجود آمده به نظر می رسد این طرح که قرار است هفته آتی در دستور کار مجلس قرار بگیرد به تصویب برسد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *