سامان‌دهی ۹۸ درصد از نیروهای آموزشی خرمشهر

خورنا : کاظم حیاتی ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان اظهار داشت: در راستای سیاست‌های جدید آموزش و پرورش در زمینه تک‌نوبته کردن مدارس اقدامات ویژه‌ای با همکاری مسئولان در خرمشهر انجام شد.
به گزارش خورنا و به نقل از فارس، وی با تأکید بر تک‌نوبته کردن مدارس با اولویت مدارس ابتدایی، خاطرنشان کرد: امسال از تعداد ۹۷ مدرسه ابتدایی ۷۷ مدرسه تک‌نوبته می‌شوند و تنها در نوبت صبح به دانش‌آموزان خدمات آموزشی ارائه می‌دهند.
رئیس اداره آموزش و پرورش خرمشهر افزود: در همین راستا و باتوجه به کمبود فضاهای آموزشی ۱۶ مدرسه ابتدایی امسال به‌صورت چرخشی و در دو نوبت صبح و بعدازظهر فعال خواهند بود.
وی با اشاره به اینکه ۱۲ مدرسه راهنمایی به‌صورت چرخشی فعال می‌شوند، ادامه داد: همچنین ۳۶ مدرسه از ۴۷ مدرسه راهنمایی امسال به‌صورت تک‌نوبته اداره خواهند شد.
حیاتی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه تک‌نوبته کردن مدارس مقاطع متوسطه تصریح کرد: از ۴۱ آموزشگاه در مقطع متوسطه ۳۷ مدرسه در نوبت صبح و پنج مدرسه به‌صورت چرخشی فعال هستند.
وی در ادامه با اشاره به اقدامات مطلوب انجام شده در زمینه تک‌نوبته کردن مدارس مقاطع مختلف در سطح شهرستان، گفت: در صورت تأمین فضاهای آموزشی، آمادگی تک‌نوبته کردن تمام مدارس در مقاطع مختلف وجود دارد.
رئیس اداره آموزش و پرورش خرمشهر اضافه کرد: امسال با برنامه‌ریزی‌های انجام شده ۹۸ درصد نیروهای آموزشی مدارس سامان‌دهی شدند.
وی با بررسی‌های به‌عمل آمده، افزود: ۷۰ هزار ساعت زمان تدریس برای نیروهای آموزشی مقاطع متوسطه و ۱۰ هزار ساعت نیز برای نیروهای آموزشی مقاطع راهنمایی درنظر گرفته شده است.
حیاتی با اشاره به کمبود ۱۰ الی ۱۵ نیروی آموزشی در مقطع ابتدایی، بیان کرد: سال گذشته ۳۵ نیروی آموزشی در مقطع ابتدایی در آموزش و پرورش خرمشهر کمبود داشتیم.
وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در زمینه جبران کمبود نیروهای آموزشی، افزود: امسال ۱۱۰ نیروی آموزشی شاغل در نهضتت سواد آموزی را برای تدریس در مقطع ابتدایی جذب کردیم.
رئیس اداره آموزش و پرورش خرمشهر در پایان از مسئولان خواست با همکاری همه‌جانبه آموزش و پرورش را در ارائه خدمات آموزشی کیفی به دانش‌آموزان منطقه یاری کنند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *