هشدار مدیریت بحران خوزستان نسبت به ورود ۲ سامانه بارشی به استان؛ شهروندان هشدارها و توصیه‌ها را جدی بگیرند

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به ورود دو سامانه بارشی جدید به استان هشدار دارد و از شهروندان خواست که در این زمینه هشدارها و توصیه‌ها مدیریت متبوعش را جدی بگیرند.

به گزارش خبرگزاری خورنا کیامرث حاجی زاده ضمن اعلام این هشدار تصریح کرد: سامانه بارشی نخست از اوایل روز یکشنبه تا اواسط روز دوشنبه (۲۷ و۲۸ بهمن ۹۸) وارد استان می شود و در اغلب مناطق استان همراه با وزش باد متوسط تا شدید، بارش برف در ارتفاعات و مواج شدن خلیج فارس است.

وی ادامه داد: سامانه بارشی دوم نیز از اوایل چهارشنبه تا اواخر پنجشنبه (۳۰بهمن و یکم اسفند ۹۸) به استان وارد می‌شود که همراه با بارش باران در اغلب مناطق استان به ویژه مناطق شمال و شمال شرق و شرق، بارش برف در ارتفاعات و مواج شدن خلیج فارس است.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان ضمن اعلام تداوم آماده باش به فرمانداری‌ها و ستادهای بحران شهرستان‌ها دستور داد که صدور هشدار، اتخاذ تمهیدات لازم واقدامات پیشگیرانه، اطلاع رسانی مستمر و ارایه توصیه‌های ایمنی مانند پرهیز از تردد غیرضروری، خودداری از توقف و اسکان در حاشیه رودخانه ها، مسیلها، دره ها، کوه ها ومناطق در معرض خطر وقوع حوادث احتمالی و درنظرگرفتن فاصله ایمن و احتیاط لازم هنگام عبور از مناطق مذکور به شهروندان بویژه بیماران، روستاییان، عشایر، کشاورزان، دامداران، کودکان، سالمندان، مسافران، صیادان و افراد ساکن در مناطق در معرض خطر وقوع حوادث احتمالی و اتخاذ سایر تدابیر لازم برای پیشگیری یا کاهش آثار حوادث احتمالی را در دستورکار قرار گیرد.

حاجی زاده افزود: همچنین به رانندگان جهت احتیاط لازم در تردد و همراه داشتن تجهیزات زمستانی به ویژه زنجیر چرخ هنگام تردد از مناطق کوهستانی و برف گیر توصیه می‌شود.

وی گفت: پرهیز از توقف در اطراف رودخانه‌ها، احتیاط در تردد، اقدامات پیشگیرانه برای سیلاب، تگرگ و صاعقه و اجتناب از تردد با شناورهای سبک در آب‌های جنوبی نیز توصیه شده است.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان در پایان خاطر نشان کرد: اعمال محدودیت جهت تردد شناورهای سبک، نیمه سبک و تفریحی طبق ضوابط، استقرار اکیپ های عملیاتی دستگاه های مرتبط به همراه ماشین آلات مجهز به برف روب و نمک پاش در نقاط و گردنه های برف گیر استان نیز از سوی ستاد مدیریت بحران استان به دستگاه های متولی ابلاغ شده است.