رئیس بیمارستان بقایی دو اهواز:

۹۰ درصد بیماران سرطانی بیمارستان بقایی دو اهواز نمی‌توانند هزینه‌ درمان خود را پرداخت کنند

رئیس بیمارستان بقایی شماره دو اهواز با بیان اینکه ۹۰ درصد بیماران سرطانی که به ما مراجعه می‌کنند توانایی پرداخت هزینه‌ درمان خود را ندارند اظهار کرد: بیماری سرطان بسیار پر هزینه بوده و‌ خانواده‌های بسیاری را به زیر خط فقر می‌برد زیرا هر آمپول آن نزدیک به ۱۰ تا ۲۰ میلیون قیمت دارد.

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز دکتر بیژن کیخایی در نشست خبری امروز دوشنبه ۲۱ بهمن ۹۸ اظهار کرد: بیمارستان بقایی شماره دو اهواز در حال حاضر منحصر به فردترین بیمارستان کشور و تنها بیمارستان فوق تخصصی خون و سرطان کشور است.

رثیس بیمارستان بقایی دو اهواز میزان انتشار بیماری‌های خونی را در استان خوزستان بسیار زیاد دانست و‌ تصریح کرد: خوزستان یکی از استانهای تالاسمی خیز کشور است بطوریکه میزان شیوع تالاسمی خفیف یا مینور در این استان هفت درصد و تعداد مبتلایان به تالاسمی ماژور در آن دو هزار نفر است.

وی ادامه داد: همچنین ۶۰۰ بیمار هموفیلی در خوزستان وجود دارد و یکی از بیماری‌های خونی تقریبا بومی در آن نیز بیماری داسی شکل گلبولهای قرمز است.

کیخایی تصریح کرد: متاسفانه از آنجایی که بیماری داسی شکل گلبولهای قرمز هنوز در دسته بیماریهای خاص قرار نگرفته است مبتلایان به این بیماری با مشکلات بسیار زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند و نیاز به توجه فراوانی دارند.

رئیس بیمارستان بقایی دو اهواز ازدواج فامیلی را یکی از عوامل ایجاد کننده بیماریهای خونی دانست و عنوان کرد: شهرهای خرمشهر، سوسنگرد، آبادان، امیدیه و رامشیر در خوزستان دارای بالاترین میزان شیوع بیماری داسی شکل گلبولهای قرمز هستند.

وی بیان کرد: بیمارستان شهید بقایی شماره دو اهواز به علت دارا بودن پزشکان مجرب و داشتن مرکز پیوندی پیشرفته هر ساله میزبان بیماران سرطانی بسیاری از خوزستان و استانهای همجوار و همچنین از عراق و حتی سایر استانهای بزرگ کشور است.

کیخایی عنوان کرد: سالیانه حدود ۲۰۰ کودک مبتلا به سرطان و ۸۰۰ الی ۱۰۰۰ بیمار بالغ سرطانی به بیمارستان شهید بقایی شماره دو اهواز مراجعه می‌کنند. همچنین در سال ۱۰ هزار بیمار بستری سرطانی و به همین تعداد بیمار سرطانی سرپایی در این ییمارستان ویزیت می‌شود.

رئیس بیمارستان بقایی دو اهواز افزود: البته از آنجایی که برخی بیماران مذکور برای درمان خود به ما مراجعه نمی‌کنند و به بخش رادیو تراپی بیمارستان گلستان و یا شهرهای بزرگتر و حتی خارج از کشور مراجعه می‌کنند لذا شاید آمار فوق بالاتر از این مقدار باشد.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد بیماران سرطانی که به بیمارستان بقایی شماره دو اهواز مراجعه می‌کنند توانایی پرداخت هزینه‌های درمان خود را ندارند اظهار کرد: بیماری سرطان بسیار پر هزینه است و ‌خانواده‌های بسیاری را به زیر خط فقر می‌برد زیرا هر آمپول آن نزدیک به ۱۰ تا ۲۰ میلیون قیمت دارد.

کیخایی افزود: البته اگرچه ۹۰ تا ۹۵ درصد هزینه‌های درمان این بیماری توسط دولت پرداخت می‌شود ولی از آنجایی که همان مقدار باقیمانده نیز میلیونی بوده و برای خانواده‌ها کمر شکن است لذا خیرین باید در این زمینه وارد شوند.

رئیس بیمارستان بقایی دو اهواز تصریح کرد: شرایط اقتصادی کنونی بر روی کیفیت خدمات بیمارستانی به بیماران سرطانی تاثیر داشته و روز به روز این کیفیت را کاهش داده است. زیرا ییماری که نتواند یک وعده داروی شیمی درمانی خود را به علت گرانی دریافت کند به طور جدی در معرض خطر مرگ قرار می‌گیرد و این یعنی تمام زحمات گذشته کادر پزشکی برای کنترل سلول‌های سرطانی هدر رفته است.

وی در ادامه از رسانه‌ها خواست که نسبت به معرفی خیرین برای پرداخت هزینه‌های درمانی بیماران سرطانی با بیمارستان همکاری کنند.

کیخایی در پایان ضمن بیان این مطلب که یک درصد بیماران سرطانی بیمارستان بقایی دو اهواز کودک و ۹۹ درصد بالغ می‌باشند گفت: در خوزستان شایع ترین سرطانها در مردان ریه و گوارش و در بانوان سرطان پستان و در کودکان نیز سرطان خون است.