مدیرعامل شرکت کاناز مشاور عنوان کرد:

جلوگیری از اتلاف ۱۲۴ میلیون یورو گاز غنی با ساخت کارخانه جمع‌آوری و فرآورش گازهای مشعل در منطقه غرب کارون

مدیرعامل شرکت کاناز مشاور تصریح کرد: کارخانه جمع آوری و فرآورش گازهای مشعل منطقه غرب کارون طی ۵ سال از اتلاف بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار متر مکعب گاز غنی به ارزش ۱۲۴ میلیون یورو جلوگیری می‌کند.

به گزارش خبرنگار خورنا در حاشیه آیین کلنگ زنی کارخانه جمع آوری و فرآورش گازهای مشعل منطقه غرب کارون که امروز یکشنبه ۲۰ بهمن ماه ۹۸ در منطقه جفیر برگزار شد محمدمهدی ابوالقاسم گفت: شرکت کاناز مشاور با هدف فعالیت تخصصی در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی قریب به ربع قرن پیش پا به این عرصه نهاد و تجربیات موفقی در حوزه‌های مختلفی از جمله مطالعات مخازن نفت و گاز کشور و ذخیره سازی گاز در مخازن زیرزمینی، انجام مطالعات بیسیک و دیتیل پروژه‌های نفت، گاز و پتروشیمی، مدیریت طرح های بالادستی، خدمات تامین کالا و مهندسی خرید در بسیاری از پروژه‌های نفت و گاز، اجرای قراردادهای مختلف برای گازرسانی به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته و تامین خوراک پتروشیمی ها را بدست آورده است.

مدیرعامل شرکت کاناز مشاور بیان کرد: ما اکنون در آستانه رویدادی قرار داریم که بدست جوانان متخصص و متعهد این مرز و بوم و حمایت مدیران ارشد استان و کشور در حال آغاز شدن است. رویدادی عظیم که در واقع مصداق بارزی از جمله ما می‌توانیم است.

وی عنوان کرد: پروژه جمع‌آوری و فرآورش گازهای مشعل منطقه غرب کارون با تدبیر، مدیریت و برنامه‌ریزی دلسوزانه وزارت نفت همراه با کارشناسی دقیق این وزارتخانه و شرکت نفت و گاز اروندان طی یک فرآیند رسمی مزایده به شرکت کاناز مشاور محول گردید؛ این پروژه با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال توسط بخش خصوصی و به منظور جذب سرمایه‌گذاری داخلی و‌ خارجی و سیستم بانکی کشور اکنون در مساحتی بالغ بر ۱۰ هکتار در حال اجرایی شدن است.

ابوالقاسم یادآور شد: هدف اصلی این پروژه ملی خاموش کردن مشعل‌های گازی منطقه، کم شدن آلودگی‌های هوا و بهبود محیط زیست، جلوگیری از هدر رفت سرمایه و ثروت ملی در استان خوزستان است که در مدت زمان ۱۸ ماه آینده ساخته و به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت کاناز مشاور تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده این پروژه طی ۵ سال از اتلاف بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار مترمکعب گاز غنی به ارزش ۱۲۴ میلیون یورو جلوگیری می‌کند.

وی در پایان از ایجاد اشتغال برای ۱۵۰۰ نفر طی دوره ساخت این کارخانه خبر داد و‌ گفت: در دوره بهره‌برداری از این پروژه نیز ۱۵۰ خانواده به صورت مستقیم و ۴۰۰ خانواده هم به صورت غیر مستقیم جذب بازار کار می‌شوند.