هفته نخست مسابقات لیگ برتر کبدی نوجوانان و جوانان باشگاه‌های خوزستان به میزبانی شهرستان اندیمشک برگزار شد

کمال سعدی آل در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: هفته نخست مسابقات لیگ برتر کبدی نوجوانان و جوانان باشگاه‌های خوزستان به میزبانی شهرستان اندیمشک برگزار شد.

رئیس هیئت کبدی استان خوزستان با اشاره به اینکه مسابقات لیگ برتر نوجوانان و جوانان باشگاه‌های استان با حضور ۱۲ تیم برگزار می‌شود، افزود: شهرهای شرکت‌کننده در مسابقات لیگ برتر کبدی نوجوانان و جوانان خوزستان؛ هندیجان، کارون، اهواز، رامهرمز، اندیمشک، شوشتر و باغملک هستند که در چهار هفته با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

کمال سعدی آل کثیر با بیان اینکه هفته دوم این رقابت‌ها هجدهم بهمن امسال در اهواز برگزار می‌شود، بیان کرد: هدف اصلی ما از برگزاری این رقابت‌ها کشف و استعدادیابی است و نفرات برتر این مسابقات توسط کمیته فنی هیئت کبدی خوزستان شناسایی می‌شوند و در پایان پیکارها منتخبین وارد اردوهای خود در رده سنی نوجوانان و جوانان می‌شوند.

وی با بیان اینکه درخواست میزبانی مسابقات دسته اول کبدی باشگاه‌های کشور در هر دو بخش آقایان و بانوان را به فدراسیون ارائه کردیم، اظهار کرد: تیم منتخب خوزستان پس از برگزاری چند ماه اردوی آمادگی با هدف کسب تجربه در مسابقات دسته اول باشگاه‌های کشور شرکت می‌کند.

رئیس هیئت کبدی خوزستان، هدف‌گذاری نخست خود را حضور در پرقدرت در مسابقات جوانان قهرمانی ایران عنوان کرد و گفت: می‌خواهیم یک تیم منسجم و آماده را به مسابقات جوانان قهرمانی کشور بفرستیم و یکی از سکوهای برتر را از آن خود کنیم.

آل کثیر با اشاره به اهمیت گسترش کبدی در بخش «بانوان» نیز بیان داشت: هفته نخست مسابقات لیگ برتر کبدی نوجوانان و جوانان بانوان باشگاه‌های خوزستان هجدهم بهمن امسال با حضور ۹ تیم به میزبانی شهرستان اهواز برگزار می‌شود.

وی از راه اندازی رشته سرکل کبدی در خوزستان خبر داد و تصریح کرد: با دانشگاه شهید چمران اهواز به توافق دست یافتیم که در کنار شروع رشته سرکل کبدی، بخش بانوان این دانشگاه را نیز فعال کنیم.

سعدی آل کثیر با بیان اینکه ورزش کبدی از رشته‌های ورزشی بومی این خطه است، ادامه داد: ما به دنبال توسعه عمرانی و همگانی و قهرمانی آن در کل خوزستان هستیم و از دیگر مسئولان استانی و شهرستانی انتظار می‌رود با این ورزش همکاری مطلوب کنند.

رئیس هیئت کبدی خوزستان با اشاره به اینکه فضای بسیار خوبی برای رشد و توسعه این رشته در دانشگاه آزاد خوزستان وجود دارد، تصریح کرد: از مسئولین دانشگاه آزاد انتظار داریم که شرایط را برای آموزش و گسترش کبدی فراهم کنند و این رشته را به دیگر رشته‌های دانشگاهی اضافه کنند.

انتهای پیام/