آغاز به کار دوازدهمین کنگره ملی مهندسی مکانیک بیوسیستم و مکانیزاسیون ایران از ۱۶ بهمن در اهواز

دوازدهمین کنگره ملی مهندسی مکانیک بیوسیستم و مکانیزاسیون ایران از ۱۶ الی ۱۸ بهمن در محل دانشکده علوم دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز در نشست خبری دوازدهمین کنگره ملی مهندسی مکانیک بیوسیستم و مکانیزاسیون ایران که امروز دوشنبه ۱۴ بهمن ۹۸ در محل دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد حسن ذکی دیزجی ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: این کنگره به صورت سالیانه یا هر دو سال یک بار برگزار می‌شود و دارای یک قدمت ۲۰ ساله بوده و از سال ۱۳۷۹ اولین دوره آن در کرج آغاز به کار کرده است.

دبیر دوازدهمین دوازدهمین کنگره ملی مهندسی مکانیک بیوسیستم و مکانیزاسیون ایران تصریح کرد: استان خوزستان پس از تهران قطب صنعتی کشور بوده و از لحاظ تکنولوژی میکانیزاسیون کشاورزی و نیز تولید محصولات کشاورزی دارای جایگاه ویژه‌ای است به همین علت به عنوان میزبانی مناسب برای این کنگره ملی انتخاب شده است.

وی بیان کرد: این کنگره ترکیبی از سه رشته میکانیک ماشین‌آلات کشاورزی، میکانیزاسیون کشاورزی و مهندسی ماشین‌آلات صنایع غذایی است و ‌هدف از اجرای آن شناساندن عبارت مکانیک بیوسیستم و میکانیزاسیون و‌ نیز توانمندی‌های دانشگاه به بخش صنعت است.

ذکی دیزجی در مورد برنامه‌های در نظر گرفته شده برای دوازدهمین کنگره ملی مهندسی مکانیک بیوسیستم و مکانیزاسیون ایران گفت: برگزاری یک نمایشگاه جنبی از توانمندی‌های تولید کنندگان ماشین آلات کشاورزی با حضور ۱۵ شرکت فعال در بخشهای ماشین آلات، تجهیزات نوین و هوشمند و دام و طیور، رونمایی از یک دروگر نیشکر ساخت داخل، برگزاری یک سمپوزیسیومی تحت عنوان میکانیزاسیون نیشکر از کشاورزی تا صنعت، تحلیل از اساتید بازنشسته گروه ماشین آلات کشاورزی و‌ غیره از جمله برنامه‌هایی است که در طول برگزاری این کنگره اجرایی می‌شوند.

دبیر دوازدهمین دوازدهمین کنگره ملی مهندسی مکانیک بیوسیستم و مکانیزاسیون ایران اظهار کرد: در بخش مقالات بیش از ۳۰۰ مقاله علمی و‌ پژوهشی به دبیرخانه این کنگره ارسال شده است که ۲۶۰ مقاله مورد پذیرش داوران قرار گرفت و از این تعداد نیز ۵۵ مقاله برای چاپ در مجلات برگزیده شد.

وی در پایان یادآوری کرد: بکارگیری اعضای اتحادیه علمی و دانشجویی دانشگاهها در بخش اجرایی کنگره و نیز استفاده از مقالات پژوهشی و صنعتی از جمله تمایزات ویژه این کنگره هستند.